- Blaber
jakmilo

Zachowanie wspomnień – case Jak miło

Oryginalny i emocjonalny, ale nietypowy produkt stawia przed marką duże wyzwanie marketingowe. Zaproponowaliśmy więc wsparcie sprzedaży poprzez edukację i inspirację wykorzystującą natywne treści.

5:50
wyniósł średni czas na artykule

28,01%
osób przeszło z artykułu na stronę klienta

2
różne optymalizacyjne podejścia

Historia

Zawsze kiedy pomyślicie „wszystko zostało już wymyślone” przypomnijcie sobie markę Jak Miło. Jej twórcy opracowali oryginalną metodę tworzenia biżuterii z drobnych przedmiotów. Dzięki temu możemy mieć je zawsze przy sobie.

Cele

Cele sprzedażowe kampanii postanowiliśmy zrealizować wykorzystując 2 mechanizmy: edukację i inspirację. Te metody narracji działają zwykle bardzo dobrze, ale wyjątkowo efektywnie spisują się w przypadku produktów unikalnych i nietypowych. Nawet czytelnicy, którzy nigdy wcześniej nie słyszeli o produkcie, bardzo często są gotowi na dokonanie zakupu po przeczytaniu treści, które w odpowiedni sposób ocieplają ich stosunek do marki.

Rozwiązanie

Aby zrealizować te cele, stworzyliśmy dwa artykuły – jeden mający na celu edukację czytelników odnośnie produktu (Wspomnienia zaklęte w biżuterii? To możliwe!) i drugi, który inspirował ich prezentując najciekawsze realizacje i motywując do zastanowienia się co sami mogliby przygotować (Jak zachować powietrze z koncertu ulubionej gwiazdy?).

Każdy z materiałów powstał w kilku wersjach, które różniły się od siebie drobnymi, ale często mającymi olbrzymi wpływ na efektywność artykułu aspektami, takimi jak dobór zdjęć, forma i częstotliwość występowania linków, a także rodzaj narracji. Na wstępnym etapie kampanii porównaliśmy wyniki z każdego artykułu, a na dystrybucję najlepszego z nich przeznaczyliśmy największą część budżetu.

artykuł

Wyniki

Nasza współpraca z Jak Miło była dużym wyzwaniem, dzięki któremu mogliśmy przetestować różne podejścia do tworzenia contentu i ich wpływ na czynniki performance’owe. Dodatkowym bonusem było wysokie zaangażowanie w czytane treści, co pozytywnie wpłynęło na współczynniki konwersji.

  • 2 krotnie wyższa konwersja na sprzedaż w porównaniu z tradycyjnymi kanałami,
  • prawie 6 minut średnio spędzonych na artykule,
  • ponad 28% CTR na artykule,
  • 2 różne podejścia tematyczne i kilka wersji optymalizacyjnych każdego z nich.