Piłkarskie emocje – case Multikino
Wielkie wydarzenia sportowe zawsze wywołują emocje, które ciężko porównać z czymkolwiek innym. Mistrzostwa Europy nie były wyjątkiem, Multikino postanowiło przeżyć je razem z kibicami, dając im praktyczne porady w bardzo przystępny sposób, swój komunikat koncentrując na młodych użytkownikach urządzeń mobilnych.
6:28
Średni czas spędzony na artykule
79%
Odbiorców przeczytało artykuł na telefonie
94%
Czytelników w wieku 18-34
Historia
Multikino zawsze starało się tworzyć wokół swoich kin społeczności poprzez zaangażowanie w inne formy rozrywki niż tylko wyświetlanie filmów. Dzięki organizacji transmisji meczy i atmosferze jaka towarzyszyła takim event’om, dla wielu odwiedzających była to najlepsza poza stadionem forma przeżywania emocji związanych ze sportem.
Cele
Głównym celem kampanii było ułatwienie kibicom przeżycia Euro 2016 w najlepszy możliwy sposób. Główną grupą docelową byli ci, którzy jeszcze nie zdecydowali w jaki sposób chcą oglądać transmisje meczów. Do nich właśnie Multikino skierowało komunikację nastawioną na ułatwienie wyboru na bazie rzetelnych informacji, dostarczonych w przejrzystej i łatwej do przyswojenia formie – wprost na ich telefony komórkowe.
Rozwiązanie
W ramach realizacji tego celu, przygotowaliśmy materiały informujące o tym, gdzie można obejrzeć mecze Euro 2016, a także o plusach i minusach każdej z opcji, wśród nich wspominając o strefie kibica w Multikinie. Ważnym założeniem było też to, że informacje powinny być łatwo dostępne, i skierowane do młodych osób, które wysoko cenią rozrywkę poza domem. Spowodowało koncentrację na użytkownikach urządzeń mobilnych w wieku 18-34.
Wyniki
To co najważniejsze, udało nam się przekazać emocje i duszę Euro 2016 i współdzielić ją z kibicami, podkreślając jednocześnie zalety przeżywania tego wydarzenia w sali kinowej. Artykuły były czytane chętnie i w całości, pomimo koncentracji na urządzeniach mobilnych.
- 94% procent czytelników była w wieku 18-34
- 79% przeczytań miała miejsce na urządzeniu mobilnym.
- Pomimo tego czas spędzony na artykule był wyjątkowo wysoki – średnio prawie 6,5 minuty.
- Rekordowa liczba sprzedanych biletów na transmisje meczy Euro 2016 w Strefie Kibica Multikino.