| Blaber

banner

Nie musisz być ekspertem we wszystkim – case Open Finance

Celem kampanii było wsparcie i pogłębienie komunikacji marki. Mówiliśmy o tym, że aby zostać ekspertem w dowolnej dziedzinie potrzebne są lata doświadczeń i ciągły rozwój. W tym kontekście umieściliśmy ekspertów finansowych Open Finance, jako osoby, które pomogą czytelnikom w sprawach, na których znają się najlepiej.

Założenia te zrealizowaliśmy poprzez serię wywiadów z ekspertami w swoich dziedzinach, uzupełnionych przez komunikację dotyczącą ekspertów finansowych – z perspektywy Open Finance, a także blogera finansowego.

430 000
osób zobaczyło komunikację marki

1/3
interakcji wiązała się z obejrzeniem wideo

3 min
wyniósł średni czas na artykułach

Realizacja

W ramach kampanii przygotowaliśmy łącznie 8 materiałów, każdy z nich zawierał branding marki i treści nawiązujące do obecnej komunikacji Open Finance. Powstały 2 artykuły opisujące działanie ekspertów finansowych, 4 wywiady z ekspertami, skupiające się na popularnych zawodach, oraz artykuł o intrygującym i nietypowym zawodzie profilera. Uzupełnieniem artykułów był materiał wideo przygotowany od podstaw przez redakcję Blabera, który podsumowywał komunikację ekspercką i promował hasło „Nie musisz być ekspertem we wszystkim”.

Celowo nie skupialiśmy się na ofercie produktowej Open Finance, a raczej promowaniu marki w pożądanym kontekście i otoczeniu treści związanych z byciem ekspertem.

Przykłady treści

Trochę o Open Finance…

W ramach wprowadzenia do kampanii opublikowaliśmy artykuł od marki Open Finance, w którym opowiadała ona (słowami naszych  autorów), na czym polega rola eksperta finansowego, oraz czemu i w jakiej sytuacji warto rozważyć korzystanie z jego usług. Zastosowaliśmy swobodny ton, unikając jednocześnie nazbyt reklamowych stwierdzeń, aby odpowiednio wpisać się w całość komunikacji kampanii.

… też z punktu widzenia blogera finansowego

To że jest się ekspertem w jakiejś dziedzinie nie znaczy, że nie przyda się pomoc eksperta od finansów. Nawet jeśli znasz się na kredytach i lokatach współpraca z Open Finance po prostu dużo ułatwia. Swoją opinię przedstawił autor finansowego bloga Antyhaczyk.

Co to znaczy być ekspertem w…

W serii wywiadów z ekspertami z różnych dziedzin przedstawiliśmy czytelnikom co to znaczy być specjalistą. Począwszy od edukacji i niezbędnych umiejętności, a skończywszy na nieustannym doszkalaniu, opisaliśmy ścieżkę rozwoju programisty, prawnika, lektora języka angielskiego oraz… eksperta finansowego. Wszystko to z natywną komunikacją marki.

Wideo wspierające komunikację

Wideo jest dzisiaj bardzo ważnym medium, które bardzo skutecznie realizuje cele, szczególnie w kampaniach opartych na budowaniu wizerunku. Dlatego na potrzeby działań dla Open Finance oczywiste dla nas było, że powinniśmy przygotować wideo, które uzupełni komunikację ekspercką prezentowaną w artykułach.

Wyniki

Wykorzystując różne platformy publikacji i precyzyjne dopasowanie treści, nawiązaliśmy komunikację z pożądaną przez klienta określoną grupą odbiorców. Poniżej prezentujemy część efektów wygenerowanych przez nasze działania:

  • Dzięki efektywnemu wykorzystaniu wideo udało się osiągnąć większe niż zakładane dotarcie i zaangażowanie w komunikację marki,
  • treści związane z kampanią zobaczyło ponad 430 000 osób,
  • powstało łącznie 8 materiałów – 7 artykułów i film wideo,
  • łącznie wyróżniliśmy 8 grup docelowych, każda z nich otrzymała spersonalizowaną i dopasowaną do siebie komunikację,
  • czas spędzony na artykułach wyniósł średnio 3min 24s.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Kontynuacja przeglądania oznacza zgodę na ich stosowanie. Polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close