| Blaber

ALBOnament

ALBOnament – case Virgin Mobile

Virgin Mobile to sieć komórkowa, która w Polsce oferowała do tej pory jedynie usługi typu pre-paid. Sytuacja ta zmieniła się za przyczyną ALBOnamentu – czyli abonamentu, który daje dość unikalne możliwości – swobodny wybór pakietów, opcję „wyzerowania” usług, a nawet rezygnację z umowy bez żadnych konsekwencji.

33%
przeklików na landing z najlepszego artykułu

5 min
średnio spędzone na każdym artykule

14%
odwiedzających landing wykonało akcję w mediach społecznościowych

Historia

Zarówno abonament jak i oferta na kartę mają swoje plusy i minusy. Virgin Mobile postanowił z rozmachem wejść na rynek abonamentów, projektując i wdrażając ofertę, która w założeniu łączyła zalety obu rodzajów usług telefonicznych. Wygoda i brak potrzeby regularnych doładowań została zestawiona z prawdziwą elastycznością wyboru tego, za co chcemy płacić w każdym miesiącu.

Cele

Standardowo projekt miał być przez nas realizowany za pomocą formatów content marketingowych.

Marka postawiła przed nami dwa ważne cele jakościowe – budowę świadomości pojawienia się w ofercie Virgin nowego produktu, oraz odwiedziny strony Virgin, które docelowo miały zakończyć się zakupem produktu.

Aby zrealizować te cele postanowiliśmy uwypuklić najważniejsze aspekty nowoczesnej i elastycznej wersji abonamentu. Wbrew pozorom było to całkiem sporo informacji, więc potrzebowaliśmy sposobu, aby dotrzeć do potencjalnych odbiorców z dopasowanym do nich komunikatem – fragmentem oferty, który przykuje ich uwagę.

Rozwiązanie

W wyniku analizy potencjalnych grup docelowych przygotowaliśmy cztery persony, a na dwóch z nich skupiliśmy się tworząc naszą komunikację. Wykorzystaliśmy różne podejścia – od treści lifestyle’owych, mówiących o zaletach posiadania prawdziwego wyboru, poprzez materiały poradnikowe skupiające się na ważnych aspektach codziennego życia, a kończąc na treściach stricte produktowych, których autorem została marka. Zaangażowaliśmy do współpracy dwójkę influencerów – lifestylową mamagerkę i blogera finansowego analizującego ofertę pod kątem jej opłacalności.

Wyniki

W ramach współpracy z Virgin Mobile przygotowaliśmy serię artykułów, które w merytoryczny, kompleksowy i interesujący sposób opisały czym nowa oferta abonamentu różni się od tego, co do tej pory mieli do wyboru konsumenci. Artykuły były przygotowane w taki sposób, aby wygenerować maksymalną liczbę przejść na stronę klienta, a jednocześnie aby dzięki przekazaniu najważniejszych informacji, wizyty te były maksymalnie efektywne.

  • 33.85% – najefektywniejszy artykuł z serii wygenerował bardzo duży odsetek przejść na landing klienta,
  • ponad 5 minut średnio trwała każda wizyta na artykule,
  • artykuły uzupełnione były o zmontowany przez nas materiał WIDEO, którego zadaniem była rozbudowa zasięgu i wsparcie w budowie świadomości nowego produktu marki,
  • ponad 14% osób, które przeszły na stronę klienta wykonało również akcję w mediach społecznościowych (reakcję, udostępnienie lub komentarz),
  • 6,4% – wykorzystanie odpowiednich grafik i nagłówków pozwoliło osiągnąć wysokie wskaźniki kliknięć w mediach społecznościowych,
  • komunikacja dotarła do świadomego konsumenta – średni wiek odbiorcy wyniósł 27lat.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Kontynuacja przeglądania oznacza zgodę na ich stosowanie. Polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close