- Blaber
ALBOnament

ALBOnament – case Virgin Mobile

Virgin Mobile to sieć komórkowa, która w Polsce oferowała do tej pory jedynie usługi typu pre-paid. Sytuacja ta zmieniła się za przyczyną ALBOnamentu – czyli abonamentu, który daje dość unikalne możliwości – swobodny wybór pakietów, opcję „wyzerowania” usług, a nawet rezygnację z umowy bez żadnych konsekwencji.

33%
przeklików na landing z najlepszego artykułu

5 min
średnio spędzone na każdym artykule

14%
odwiedzających landing wykonało akcję w mediach społecznościowych

Historia

Zarówno abonament jak i oferta na kartę mają swoje plusy i minusy. Virgin Mobile postanowił z rozmachem wejść na rynek abonamentów, projektując i wdrażając ofertę, która w założeniu łączyła zalety obu rodzajów usług telefonicznych. Wygoda i brak potrzeby regularnych doładowań została zestawiona z prawdziwą elastycznością wyboru tego, za co chcemy płacić w każdym miesiącu.

Cele

Standardowo projekt miał być przez nas realizowany za pomocą formatów content marketingowych.

Marka postawiła przed nami dwa ważne cele jakościowe – budowę świadomości pojawienia się w ofercie Virgin nowego produktu, oraz odwiedziny strony Virgin, które docelowo miały zakończyć się zakupem produktu.

Aby zrealizować te cele postanowiliśmy uwypuklić najważniejsze aspekty nowoczesnej i elastycznej wersji abonamentu. Wbrew pozorom było to całkiem sporo informacji, więc potrzebowaliśmy sposobu, aby dotrzeć do potencjalnych odbiorców z dopasowanym do nich komunikatem – fragmentem oferty, który przykuje ich uwagę.

Rozwiązanie

W wyniku analizy potencjalnych grup docelowych przygotowaliśmy cztery persony, a na dwóch z nich skupiliśmy się tworząc naszą komunikację. Wykorzystaliśmy różne podejścia – od treści lifestyle’owych, mówiących o zaletach posiadania prawdziwego wyboru, poprzez materiały poradnikowe skupiające się na ważnych aspektach codziennego życia, a kończąc na treściach stricte produktowych, których autorem została marka. Zaangażowaliśmy do współpracy dwójkę influencerów – lifestylową mamagerkę i blogera finansowego analizującego ofertę pod kątem jej opłacalności.

Wyniki

W ramach współpracy z Virgin Mobile przygotowaliśmy serię artykułów, które w merytoryczny, kompleksowy i interesujący sposób opisały czym nowa oferta abonamentu różni się od tego, co do tej pory mieli do wyboru konsumenci. Artykuły były przygotowane w taki sposób, aby wygenerować maksymalną liczbę przejść na stronę klienta, a jednocześnie aby dzięki przekazaniu najważniejszych informacji, wizyty te były maksymalnie efektywne.

  • 33.85% – najefektywniejszy artykuł z serii wygenerował bardzo duży odsetek przejść na landing klienta,
  • ponad 5 minut średnio trwała każda wizyta na artykule,
  • artykuły uzupełnione były o zmontowany przez nas materiał WIDEO, którego zadaniem była rozbudowa zasięgu i wsparcie w budowie świadomości nowego produktu marki,
  • ponad 14% osób, które przeszły na stronę klienta wykonało również akcję w mediach społecznościowych (reakcję, udostępnienie lub komentarz),
  • 6,4% – wykorzystanie odpowiednich grafik i nagłówków pozwoliło osiągnąć wysokie wskaźniki kliknięć w mediach społecznościowych,
  • komunikacja dotarła do świadomego konsumenta – średni wiek odbiorcy wyniósł 27lat.