- Blaber
Volvo - Wizja Sukcesu

Wizja Sukcesu – case Volvo

Volvo to marka znana przede wszystkim z tego, że w produkcji swoich samochodów kieruje się dwiema zasadami – dbałością o bezpieczeństwo i wygodę. W celu zwiększenia świadomości o nowoczesnych rozwiązaniach i ciekawej historii, Volvo zdecydowało się na kampanię informacyjną na Blaber.pl.

11:57
średni czas spędzony na artykule

1 milion
osób miało kontakt z przekazem kampanii

co 2 osoba
obejrzała w całości co najmniej jeden z filmów

Historia

„Z nabywcami samochodów Volvo łączą nas prawdziwie rodzinne, długofalowe więzi. W końcu jako firma stawiamy ludzi na pierwszym miejscu.” Zasada ta powoduje tak mocne skupienie się marki na bezpieczeństwie i wygodzie, które realizowane są za pomocą wdrażania nowoczesnych technologii.

Cele

Celem kampanii było dotarcie do konsumentów z informacyjnym, użytecznym ale jednocześnie intrygującym przekazem. Chcieliśmy wygenerować szczere zainteresowanie rozwiązaniami stosowanymi w samochodach Volvo, aby w ten sposób przybliżyć misję marki – dbałość o bezpieczeństwo i wygodę.

Rozwiązanie

Na potrzeby kampanii powstała cała seria artykułów, quizów i filmów. Publikacja była rozłożona w czasie, stopniowo odsłaniając historię, którą staraliśmy się opowiedzieć naszym odbiorcom. Materiały były zróżnicowane zarówno pod względem formy jak i tematyki, jednak wszystkie skupiały się wokół przybliżania misji marki. Pisaliśmy o faktach historycznych, obecnych stosowanych rozwiązaniach, a także o obietnicach bezpieczeństwa na przyszłość, wszystko to w maksymalnie angażującej formie.

Patron Kategorii

Aby zmaksymalizować możliwości interakcji Volvo zdecydowało się na patronat kategorii Motoryzacja. W ramach patronatu każdy artykuł w tej kategorii zawierał branding Volvo oraz wtyczki społecznościowe. Umożliwiło to znacząco zwiększyć zasięg komunikacji, a także sprofilować ją i zwiększyć nacisk na promocję marki.

patron kategorii

Wyniki

Ze względu na dużą liczbę materiałów, kampania trwała ponad miesiąc. Umożliwiło to stworzenie harmonogramu publikacji w taki sposób, aby stopniowo budować zainteresowanie i na bieżąco optymalizować dystrybucję i charakter treści. Wszystko to złożyło się na kampanię, w której udało się osiągnąć:

  • średni czas spędzony na artykule – prawie 12 minut,
  • ponad milion osób miało kontakt z komunikacją marki poprzez kanały Blaber.pl,
  • łączny czas wyświetlenia filmów, przygotowanych na potrzeby kampanii to prawie 1100 godzin,
  • przeciętnie zostało obejrzane 29 sekund każdego filmu, lub innymi słowami – co druga osoba, która miała taką okazję obejrzała film do końca,
  • 4,8% osób, które przeczytały artykuł, udostępniły go innym lub skomentowały go.