- Blaber

Launch nowej marki dermokosmetyków Colline Pharma

 

Maj upłynął nam pod znakiem wyjątkowo kobiecych tematów, związanych z urodą i pielęgnacją. Polski dystrybutor najbardziej znanych marek kosmetycznych na polskim rynku, wrócił pod nasze skrzydła. Tym razem ze specjalistyczną linią francuskich dermokosmetyków Colline Pharma.

Głównym punktem naszej strategii było wyeksponowanie marki jako eksperta w zakresie regeneracji cery problemowej, z oznakami starzenia. Do osiągnięcia tego celu posłużyły nam wielokanałowe działania – to dzięki nim marka ugruntowała swoją pozycję w sieci, w segmencie anti-ageing,  pojawiając się we wszystkich przestrzeniach społecznościowych, kanałach influencerów i na platformie contentowej blaber.pl.

Cele

Głównym założeniem kampanii było zbudowanie świadomości i wywołanie zainteresowania nowym produktem do pielęgnacji włosów oraz wzmocnienie pozycji marki w segmencie Hair Care.

Naszym celem było przygotowanie i dystrybucja angażujących formatów. Następnie w ich pomocą zbudowanie zasięgu, konkretnej liczby odsłon dedykowanych marce treści oraz przekierowań czytelnika na karty produktu w sklepie internetowym sieci Rossmann. 

2 art.
blogowy i poradnikowy

infografika
w sekcji zdrowie i uroda

2 wideo
recenzje z konkursami

1,6 mln
zasięg kampanii

Realizacja

Przed startem kampanii stworzyliśmy dedykowaną stronę wizerunkową, która obok partnerskich drogerii, posłużyła nam jako landing page. Trafiał tam ruch przefiltrowany przez content, czyli czytelniczki autentycznie zainteresowanie produktem. Grupę celu stanowiły kobiety w wieku 30+, szukające skutecznych kosmetyków o sprawdzonym składzie.

Jak udało nam się przyciągnąć ich uwagę? Główne znaczenie miały tu precyzyjnie dobrane formaty: artykuły, infografika, video promocyjne, recenzje youtuberek, towarzyszący im konkurs i angażujące posty social.

Wyłoniliśmy tropy komunikacyjne, jak letni makijaż w stylu french i triki odmładzające skórę – wszystko to w pełni dopasowane do value proposition marki.

Materiały opatrzyliśmy hashtagiem #midotwarzy, a sama marka na czas trwania kampanii objęła patronat nad sekcją Zdrowie i Uroda na platfromie blaber.pl  Do kampanii zaprosiliśmy również dwie wyraziste influencerki Aleandra i Dominikę Mizia – ekspertki w zakresie urody i pielęgnacji. Obie z nich zorganizowały konkursy dla followersów, w których łącznie 6 użytkowniczek otrzymało pełne zestawy kosmetyków Colline Pharma.

Wszystkie treści powstały w oparciu o najlepsze praktyki content i influencer marketingu, reklamy natywnej oraz user generated content. Tematy materiałów stworzyliśmy tak, aby wpisały się zarówno w sezonowe trendy, jak i tematy poruszane na kobiecych forach i blogach. Dzięki analizie na linii potrzeba-problem-rozwiązanie, powstał atrakcyjny content pełen wartościowych wskazówek, wpisujących się w styl życia kobiet z grupy celu. W rezultacie marka Colline Pharma mogła mówić głosem eksperta, który zna i rozumie problemy skóry, z którymi na co dzień mierzą się użytkowniczki.

Treści dotyczące Colline Pharma były obecne we wszystkich wiodących kanałach społecznościowych taki jak Youtube, Facebook i Instagram. Dodatkowo dzięki sharing content wartościowe wzmianki o marce pojawiły się również w na Twitterze.

Wideorecenzje

Konkurs

Obecność w social media

Wyniki

Oprócz przygotowania angażujących treści, zadbaliśmy o realizację celów liczbowych. Dzięki unikalnemu podejściu do dystrybucji i optymalizacji materiałów na każdym etapie dystrybucji, nasz content wygenerował duże zainteresowanie w internecie. Wyniki kampanii są potwierdzeniem tych założeń:

  • Kampania objęła swoim zasięgiem 1,6 miliona odbiorców z grupy celu
  • Materiały wygenerowały łącznie 9 tysięcy odwiedzin na stronie wizerunkowej i w e-drogeriach
  • Artykuły, short video, recenzje, infografika, konkurs i posty social sprawiły, że grupa celu w naturalny sposób weszła w relację z komunikatem od marki, a znajdując się na karcie produktu była o krok od decyzji zakupowej
  • 2:25 minuty – średnio tyle czasu czytelniczka spędziła na na materiale
  • Materiały we wszystkich kanałach uzyskały blisko 120 tysięcy odsłon