Hidżab – tak nazywają się chusty noszone przez muzułmanki. Dolce & Gabbana wkrótce wprowadzi na rynek kolekcję hidżabów kierowaną do bogatych muzułmanek z Bliskiego Wschodu. Stefano Gabbana, współzałożyciel luksusowej marki, ogłosił nową kolekcję na swoim koncie na Instagramie #dgabaya (abaya – strój kobiecy w krajach muzułmańskich).
Dolce & Gabbana kolekcja chust dla muzułmanek
Zobacz również: Nowa kolekcja Dolce & Gabbana w hołdzie parom homoseksualnym
Na razie nie ma żadnej informacji ile będą kosztować ubrania ani w jakich dokładnie regionach Środkowego Zachodu będą dostępne. Jednak ogłoszenie nowej linii odzieży spotkało się z ciepłym przyjęciem przez wielu. Jedna kobieta na Facebooku napisała: „Oszałamiająca odzież! Chciałabym kupić ją w rozsądnej cenie… Nie jestem muzułmanką, ale podoba mi się styl.” Znalazły się również osoby sceptyczne, które opisały działania marki jako chwyt marketingowy.
Dolce & Gabbana jest jedną z pierwszych ze znaczących luksusowych marek, która stworzyła kolekcję skierowaną do kultury Środkowego Wschodu i odnoszącą się do tradycyjnych elementów kobiecego ubioru w krajach muzułmańskich.
Zobacz również: Dolce & Gabbana znów krytykowani. Tym razem za „sandały niewolnika”
Według raportu Thomson Reuters, w 2013 roku muzułmańskie kobiety wydały globalnie 266 miliardów dolarów na odzież i obuwie, więcej niż Japonia i Włochy razem wzięte. Raport przewiduje, że do 2019 suma ta osiągnie 484 miliardy dolarów. Dolce & Gabbana ma 13 sklepów i butików w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i wiele placówek w Bahrajnie, Kuwejcie, Katarze i Arabii Saudyjskiej.
(źródło: theguardian.com, cbc.cn)