Wszyscy doskonale znamy te marki, ale czy wiemy skąd pochodzą ich nazwy? Poznaj ich historie i dowiedz się, co oznaczają.
Spis treści
1. Adidas
Nazwa znanej marki sportowej pochodzi od imienia i nazwiska jej założyciela, którym był Adolf Dassler. Pierwszy człon nazwy wzięto od pseudonimu „Adi” i połączono z 3 pierwszymi literami jego nazwiska „Das”. Natomiast słynne trzy paski znajdujące się w logo, również mają ciekawe znaczenie. Ich układ symbolizuje przeszkody, z którymi zmaga się każdy sportowiec, pragnący dotrzeć na sam szczyt.
2. Pepsi
Pepsi-Cola weszła na rynek w 1893 roku i początkowo miała nosić nazwę „Brad’s Drink” (Napój Brada) czyli imię pomysłodawcy. Po pewnym czasie termin zmieniono na słowo „pepsi” pochodzące od pepsyny, które jest określeniem enzymu wchodzącego w skład napoju. Ewoluowało także firmowe logo, które zmieniano 11 razy. Ostatnie modyfikacje kosztowały koncern ponad milion dolarów. Przy tworzeniu najnowszego projektu, uwzględniono strukturę naszej planety, teorię względności oraz yin-yang.
3. Asus
Firma ta zajmuje się nowoczesną elektroniką, ale nazwa nie ma nic z nią wspólnego. Otóż pochodzi ona od wyrazu „Pegasus”, który oznacza latającego konia z mitologii greckiej. Asus twierdzi, że ich przedsiębiorstwo jest ucieleśnieniem „siły, czystości i ducha przygód”, podobnie jak wspomniane zwierzę. Jednak zdecydowano się na ucięcie trzech pierwszych liter, by marka pod względem alfabetycznym, była lepiej pozycjonowana w internetowych rankingach.
4. Volkswagen
Nazwa Volkswagen powstała z dwóch wyrazów wziętych z języka niemieckiego, którymi są „Volk” (lud) i „Wagen” (auto). Po złączeniu ich w jedno wyrażenie otrzymujemy „samochód dla ludu”. Idealne określenie dla marki aut, której celem w latach 30, było stworzenie pojazdów dostępnych dla każdego.
5. Twitter
Jeden z założycieli popularnego portalu społecznościowego, szukając nazwy dla nowego projektu przewertował kilkadziesiąt kartek słownika. Zabiegał on o wyraz, który jest krótki i dźwięczny. Początkowo stanąć miało na słowie „Twitch”, które oznacza wibracje, lecz nagle Noah natrafił na „Twitter”, czyli w wolnym tłumaczeniu z języka angielskiego ćwierkać, szczebiotać. Określenie okazało się strzałem w dziesiątkę.
6. Amazon
Wielkie przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą online, początkowo miało nosić nazwę Cadabra. Jednak po ruszeniu sklepu zmieniono określenie na Amazon. Ma ono związek z największą rzeką na świecie, która odnosi się do potęgi firmy. Mogłeś tego nie dostrzec, lecz logo również nawiązuje do jej ogromu oraz różnorodności produktów. Otóż strzałka ciągnąca się od litery „A” do litery „Z” sugeruje, że ten sklep internetowy sprzedaje po prostu wszystko. Dosłownie „od A do Z”.
7. Google
W pierwszych założeniach wyszukiwarka miała nosić nazwę „Googol” opisującą termin matematyczny o niewyobrażalnie dużej wartości. Odnosiła się ona idealnie do założeń firmy, która od samego początku planowała przetwarzanie ogromnych zbiorów danych. Jednak przy tworzeniu platformy zdarzyła się pewna pomyłka. Zatem, jaki błąd się wkradł? Otóż znajomy założycieli, któremu powierzono zarejestrowanie nazwy, źle zrozumiał jej wymowę. Gdy jeden z twórców zauważył nieprawidłowość, było już za późno na zmiany. Tak narodziło się wszystkim dobrze znane Google.
8. Toblerone
Nazwa pysznych trójkątnych batonów, pochodzi od nazwiska twórcy – Theodora Toblera i włoskiego słowa „torrone”, które oznacza nugat. To jego syn wpadł na pomysł, by stworzyć mleczną czekoladę z dodatkiem migdałów oraz miodu i nadać im kształt słynnej szwajcarskiej góry – Matterhornu. Jest ona zawarta w logo firmy, wraz z ukrytym w niej niedźwiedziem. Z kolei zwierzę, jest nawiązaniem do rodzinnego miasta Toblera, które widnieje również w herbie.
9. Samsung
Jeden z gigantów branży elektronicznej posiada nazwę, oznaczającą w języku koreańskim „trzy gwiazdy”. Symbolizują one siłę, potencjał i wielkość, które mają odnosić się do działalności korporacji. Samsung chciał w ten sposób zaznaczyć jakość oraz przełomowość swoich produktów.
Zobacz również: 10 ulubionych marek milenialsów
Większość firm posiada niesamowite historie związane z powstawaniem nazw, które często zawierają ukryte znaczenie i symbole. Dzięki nim możemy prześledzić fascynujące losy światowych marek, zanim osiągnęły spektakularny sukces.
(źródło: slideshare.com, sickchirpse.com)