To był poranek jak każdy inny. Przeglądałam sobie kolejne serwisy internetowe, gdy moją uwagę przyciągnął nagłówek, którego treść zachęcała do obejrzenia krótkiego filmiku o… życiu truskawek. Nie inaczej.
W pierwszej chwili pomyślałam, że ktoś chyba upadł na głowę. Rozumiem filmy o życiu mrówek, pszczół, słoni, czy jakichkolwiek innych przedstawicieli świata ludzi i zwierząt. Video “o życiu truskawek” zrozumieć jednak nie potrafię. Przynajmniej tak mi się wydawało.
Spis treści
Truskawkowy symbol
Wbrew temu co myślałam na początku, spot okazał się elementem bardzo ważnej kampanii społecznej. Jaki jest jej cel? Zobaczcie video.
https://www.youtube.com/watch?v=WREXBUZBrS8&feature=youtu.be
Zaskoczeni?
Najpierw pomyśl, potem zapłać!
Kojarzycie sytuację, w której kupujecie łubiankę dorodnych, soczystych, przesłodkich truskawek, mimo tego, że niekoniecznie macie na nie ochotę? Wsadzacie je do koszyka tylko dlatego, że wszyscy kupują teraz truskawki. Albo tylko dlatego, że są w promocyjnej cenie. Co potem? Wracacie do domu z łubianką owoców i może nawet w którymś momencie macie na nie jakiś plan… Na końcu okazuje się jednak, że owocowy symbol lata ląduje w koszu.
Truskawki to tylko przykład – dobry, bo na czasie. W końcu sezon na te owoce trwa w najlepsze. W całej kampanii chodzi ogólnie o kwestie związane z nieprzemyślanymi albo nieplanowanymi zakupami, a dokładniej o zwrócenie uwagi na problem marnowania jedzenia. Jak duży to problem?
Zapłaciłeś? Nie wyrzucaj!
Wyobraźcie sobie, że w samych Stanach Zjednoczonych do śmieci trafia aż 40% zakupionej żywności. Jeśli chodzi o Polskę, nie jest lepiej. Według danych ze stycznia 2018 roku około 30% Polaków wyrzuca jedzenie co najmniej raz w tygodniu! Ponad 10% robi to codziennie… Badania pokazują także, że aż 9 osób na 10 chciałoby zmienić swoje nawyki. Może ta kampania będzie kolejnym impulsem w drodze do robienia świadomych zakupów?
No cóż. Nie pozostaje mi nic innego, jak mieć taką nadzieję. Sama staram się planować swoje zakupy, chociaż przyznaję, że nie zawsze mi to wychodzi. Ostatnio coraz częściej czyszczę lodówkę do ostatniego produktu, zanim zdecyduję się ją uzupełnić. Kreatywność w kuchni to podstawa! 😉
Wybieracie się dzisiaj na zakupy? To świetnie! Oby były nie tylko udane, ale przede wszystkim dobrze przemyślane!