Nie od dzisiaj wiadomo, że dobry real-time marketing, to prawdziwa sztuka. Do najlepszych reklam w tej kategorii, dopisać należy nową kampanię Forda, w której producent zareagował na rewolucyjne zmiany, jakie zaszły ostatnio w prawach kobiet, zamieszkujących Arabię Saudyjską.
Kraj ten, jest jednym z ostatnich, które w bardzo rygorystyczny sposób, ograniczają swobody swoich obywatelek. Trudno to sobie wyobrazić, ale dopiero teraz zniesiono tam zakaz prowadzenia samochodów przez kobiety! I to właśnie reakcją na to wydarzenie, zachwycił Ford.
Na twitterowym profilu producenta, opublikowano bardzo proste i sugestywne zarazem, zdjęcie. Widać na nim odbijające się w lusterku auta, oczy kobiety. Lusterko otoczone jest czarnym materiałem, który od pierwszego spojrzenia kojarzy się z burką – elementem odzieży, który muszą nosić arabskie kobiety. Do zdjęcia dołączony jest podpis: Welcome to the driver’s seat, czyli Witaj na miejscu kierowcy.
Welcome to the driver’s seat. #SaudiWomenMove #SaudiWomenCanDrive pic.twitter.com/oksRbFvLWa
— Ford Middle East (@FordMiddleEast) September 27, 2017
Nowe prawo, obowiązywać zacznie dopiero w czerwcu 2018 roku. Do tego czasu władza musi zorganizować się zarówno, jeśli chodzi o utworzenie kursów na prawo jazdy dla kobiet, jak i przeszkolić policjantów, którzy do tej pory, nie musieli komunikować się z kierującymi autem, paniami.
Za fenomenalną kampanię, odpowiadają dwie agencje: GTB Middle East i ASDA’A Burson-Marsteller PR.
Jak podoba Wam się pomysł Forda?