Każdego dnia w Polsce 500 dzieci w wieku 12-16 lat zapala pierwszego papierosa. Ale przed tym wyborem staje ich o wiele więcej. Pytanie tylko, jak wiele z nich będzie miało odwagę odmówić i wyłamie się presji otoczenia? Oto spot, który w tej kwestii może wiele zdziałać.
Czy rzeczywiście pierwszy wypalony papieros to wyrok? Można z tym polemizować, ale prawda jest taka, że uzależnienie zawsze kształtuje się w młodym wieku. Znacie osoby, którzy jako dorośli wpadli w nałóg? No właśnie, ja też nie znam. Tym bardziej wydaje się, że twórcy kampanii „Nie spal się na stracie”, zapukali do właściwych drzwi.
Kampania, która zmienia spojrzenie
Ten wymowny spot, powstał z inicjatywy polskiej Fundacji Aflofarm. Jesteśmy pełni uznania. Bo choć palenie i jego konsekwencje to temat często poruszany w kampaniach, to jednak ten spot po raz pierwszy wyraźnie pokazuje, że pierwszy papieros ma o wiele większe znaczenie, niż tysiące kolejnych.
Kiedy mowa o tak ważnych tematach, to właśnie szokujące reklamy społeczne pełnią ogromną rolę. Trafiają do młodych, znacznie lepiej niż złote rady rodziców, czy szkolne pogadanki. Wreszcie pomagają, by już w momencie wyboru, przeciwstawić się nałogowi i odsunąć od siebie ryzyko zachorowań i śmierci. Jeśli tego byłoby mało, to – powiedzmy sobie szczerze – palenie już dawno przestało być uważane za modne.
Szacuje się, że leczenie wszystkich chorób powstałych w wyniku palenia tytoniu może kosztować Polskę ponad 200 miliardów złotych. Ta skala nie potrzebuje komentarza. Ale nie chodzi tu złotówki, ale porównanie, że pod tymi liczbami kryją się konkretni ludzie.
Wielu ten spot wzrusza do łez, dając jasny komunikat, dlaczego nie warto. Dla nas na pewno jest przejmujący. Jeśli chcecie zobaczyć inne mocne kampanie, możecie zajrzeć do naszego poprzedniego artykułu o 18 szokujących kampaniach przeciwko paleniu.