Dwie osoby z Kalifornii oskarżyły sieć kawiarni Starbucks o niewypełnienie ich kubka kawą latte do pełna. W pozwie twierdzą, że zamawiane przez nich latte są nalewane o mniej więcej 25% za mało oraz że kawiarnia pogwałciła stanowe prawo konsumenta na skutek niedbalstwa i oszustwa.
Siera Strumlauf i Benhamin Robles są pokrzywdzonymi, którzy byli częstymi klientami kawiarni. Oboje mówią, że nigdy w życiu nie zamawialiby dużej kawy latte, gdyby wiedzieli, że jest nalewana nieodpowiednio do rozmiaru. W pozwie sądowym można przeczytać, że: „jest to pozew zbiorowy złożony w imieniu kupujących różnych rodzajów kaw latte w Starbucksie.”
Rzecznik prasowy Starbucksa w oficjalnym oświadczeniu powiedział, że pozew sądowy nie ma żadnych podstaw prawnych i merytorycznych. Dodał również, że: „są dumni, że mogą podawać swoim klientom wysokiej jakości, ręcznie robioną i spersonalizowaną kawę, i informują o możliwościach wystąpienia różnic w podaniu.”
Niemniej jednak, pozew wywołał dyskusję wśród internautów na temat wlewania nieodpowiedniej ilości napoi podawanych w różnych kawiarniach Starbucks:
„To samo dotyczy gorącej czekolady, mam nadzieję, że @starbucks przegra sprawę sądową, mam dość, że mój kubek jest pełny w 2/3.”
This is true for hot chocolate too, I hope @starbucks loses this lawsuit, I'm TIRED of my cup being 2/3 full. https://t.co/h90ll5Cva9
— Tess Harding (@anybodyhavapen) March 18, 2016
„Starbucks– w latte kłopotach- dajecie nam mniej naszej kawy” / „@TMZ macie racje, że tak robią!!! To jest rozmiar 'venti’ (duża)… nie ma w niej nic dużego!!! Cieszę się słysząc o pozwie!!!”
https://twitter.com/mommyz5/status/710612858388676609
„Zgadzam się z tym pozwem o niewypełnianie kubków z kawą. W mojej zawsze jest nalewane za mało. Bardzo denerwujące. #przestańcieoszukiwaćklientów”
Zobacz również: 19 niezwykłych faktów o Starbucksie, o których mogłeś nie wiedzieć
https://twitter.com/AmandaAller/status/710807418582769665
(źródło: eater.com, twitter.com)