Klub piłkarski Paris Saint-Germain wysłał list do wytwórni Universal Music, w którym zażądał całkowitego wstrzymania nadawania klipu, w którym M.I.A. występuje w koszulce z parafrazowaną nazwą sponsora drużyny. Dodatkowo PSG oczekuje wynagrodzenia finansowego za poniesione straty wizerunkowe.
Za pośrednictwem Twittera artystka ujawniła list wysłany do jej wytwórni, Universal Music, w którym Jean Claude Blanc, zastępca dyrektora generalnego wyżej wspomnianej drużyny piłkarskiej skarży się na fakt, że w najnowszym teledysku wokalistki, nakręconym do piosenki dotyczącej kryzysu globalnego, M.I.A. ubrana jest w białą koszulkę ze słowami „Fly Pirates”, które są zabawą słowną od „Fly Emirates”, sponsora klubu. Wśród zarzutów znalazło się stwierdzenie, że M.I.A. w niewłaściwy sposób wykorzystała reputację i popularność klubu piłkarskiego, w celu zwiększenia własnych zysków. Cały list do przeczytania na Twitterze artystki.
Dla przypomnienia, klip pojawił się w listopadzie zeszłego roku i traktuje o niezwykle aktualnym problemie: o ofiarach kryzysu imigracyjnego i o ludziach, którzy muszą natychmiastowo opuszczać ojczyznę z nadzieją odnalezienia nowego schronienia:
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=NpttHOHEKMo[/embedyt]
Sama M.I.A. sugeruje klubowi, aby dostrzegł większy problem w tym, o czym artystka mówi w piosence zamiast skupiać się na takich błahostkach, jak własnoręcznie przerobiona koszulka. Równocześnie dodaje jednak, że chciałaby się porozumieć i dogadać z urażonym PSG.
A co Wy sądzicie o tym problemie? Kto ma rację?
(źródło: theguardian.com)