6 sposobów na rzucenie palenia | Blaber
Zdrowie i Uroda

6 sposobów na rzucenie palenia

Trudno jest rzucić palenie, ale jest to możliwe. Aby mieć jak największe szanse na sukces w tym postanowieniu i dołączyć do grona ludzi wolnych, pozbawionych tego zabójczego i śmierdzącego nałogu musisz wiedzieć dlaczego chcesz to zrobić i dokąd udać się po pomoc. W tym artykule znajdziesz niezbędne informacje do walki o zdrowie.

giphy.com

giphy.com

1. Obierz strategię

Istnieje wiele sposobów na rzucenie palenia. Wybór jest bardzo duży od nikotynowych gum do żucia, inhalatory nikotynowe po farmakologię,  ale najważniejsze to znaleźć i obrać tą najbardziej odpowiednią dla ciebie. Najlepszym pomysłem będzie wizyta w poradni dla osób rzucających palnie, ich listę można znaleźć na: jakrzucicpalenie.pl/poradnie.

Powiedz NIE dla papierosów/ giphy.com

„Powiedz NIE dla papierosów” / giphy.com

2. Przygotuj się

Wykonaj szczegółową listę powodów, dla których chcesz rzucić palenie np. korzyści dla zdrowia, oszczędność pieniędzy. Notuj w dzienniku kiedy palisz papierosa lub inne wyroby tytoniowe wraz z opisem sytuacji, która wyzwoliła w tobie to pragnienie. Ustaw datę rzucenia palenia i w tym dniu pozbądź się wszelkich przedmiotów związanych z paleniem tzn. popielniczek, zapalniczek, wyrobów tytoniowych i cokolwiek innego, co kojarzy ci się z paleniem tytoniu.

giphy.com

giphy.com

3. Uzyskaj pomoc

Zapytaj swojego lekarza o radę w rzuceniu palenia. Dołącz do grupy wsparcia rzucających palenie w prawdziwym życiu lub online. Porozmawiaj z przyjaciółmi, rodziną i powiedz im jakiego rodzaj wsparcia od nich oczekujesz. Prowadź dziennik myśli i czuć w tym trudnym dla większości okresie.

giphy.com

giphy.com

4. Opracuj plan wsparcia

Aby pomóc sobie z mechanizmami odstawiennymi, poradzić sobie ze stresem i oprzeć się pokusie palenia znajdź zajęcie, które pomoże ci się głęboko zrelaksować się ze samym sobą. Doskonałym wyborem będzie joga, medytacja i nauka głębokiego oddychania. Przed wybraniem najlepszej dla ciebie opcji skonsultuj się z lekarzem lub terapeutą.

giphy.com

giphy.com

5. Zapytaj o leki na receptę

Zastanów się, które leki pomogą ci wygrać z zespołem odstawiennym po nikotynie i zwiększyć twoje szanse na sukces. Przestudiuj dostępne leki i inne metody leczenia tego zespołu oraz skonsultuj się z lekarzem prowadzącym.

dzimpc.com

dzimpc.com

6. Zapobiegaj nawrotom

Bądź przygotowany na nawrót choroby. Chęć sięgnięcia po papierosa zazwyczaj trwa nie dłużej niż 3 minuty. Zaplanuj najbliższe dni tak, żebyś był zajęty przez cały czas. Kiedy najdzie cię ochota na papierosa weź głęboki oddech i poczekaj aż minie. Możesz także zadzwonić do kogoś lub pójść na spacer. Jeśli zdarzyło ci się ulec, nie poddawaj się! Ustal nową datę rzucenia palenia i zacznij od początku aż do osiągnięcia sukcesu. Jest to możliwe, najważniejsze żeby szczerze chcieć to zrobić.

giphy.com

giphy.com

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Kontynuacja przeglądania oznacza zgodę na ich stosowanie. Polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close