5 prostych sztuczek, które pomogą Ci obudzić się pełnym energii | Blaber
Zdrowie

5 prostych sztuczek, które pomogą Ci obudzić się pełnym energii

Najważniejsze to pozytywne nastawienie – MAKO życzy, abyście nigdy go nie utraciły.

jak obudzić się pełnym energii

Może Ci się wydawać, że wstając wcześnie rano zawsze będziesz nieprzytomny, jednak istnieją skuteczne sposoby, aby to zmienić. Poznaj kilka przydatnych porad, dzięki którym zaczniesz wstawać wyspanym i pełnym energii.

1. Zmniejsz ogrzewanie

By obudzić się rześkim i wypoczętym, zacznij od zmniejszenia ogrzewania. Uczeni z Harvardu na czas snu zalecają ustawić temperaturę między 15 a 20 stopniami Celsjusza. Dzięki temu sprawimy, że nasz sen będzie trwalszy.

jak obudzić się pełnym energii

flickr.com

2. Miej odsłonięte zasłony

Im więcej światła tym lepiej. Znacznie łatwiej będzie Ci wstać w jasnym pomieszczeniu, ponieważ jest to sygnał dla Twojego mózgu, że pora się obudzić. Ponadto naukowcy odkryli, że zmniejsza ono produkcje melatoniny – substancję odpowiedzialną za sen, a produkuje seratoninę, czyli hormon odpowiedzialny m.in. za dobry nastrój i samopoczucie.

jak obudzić się pełnym energii

pinterest.com

3. Odłóż sprzęt elektroniczny

Światło promieniujące z laptopa, smartphona czy telewizora hamuje produkcję melatoniny. Nie tylko nas rozbudza, ale i podrażnia nasze oczy, przez co ciężej zapaść nam w sen. Może to być to trudne w realizacji, ale opłacalne – całkowicie zrezygnuj z urządzeń elektronicznych na co najmniej godzinę przed snem, a zauważysz znaczne rezultaty.

jak obudzić się pełnym energii

reddit.com

4. Wstawaj codziennie o tej samej godzinie

Najlepszym sposobem na energiczne pobudki jest wstawanie niezależnie od dnia o tej samej godzinie. Nasz zegar biologiczny przyzwyczai się do danej pory i wpadnie w rytm, który jest bardzo korzystny dla naszego organizmu. Po pewnym czasie będziesz wstawać wypoczęty i pełen energii.

jak obudzić się pełnym energii

flickr.com

5. Dużo się ruszaj

Aktywność fizyczna przede wszystkim. Może być to jazda na rowerze, spacer w szybszym tempie bądź joga. Po pierwsze zredukujesz towarzyszące w ciągu dnia napięcie i stres oraz bardziej dotlenisz mózg. Wystarczy około 15 minut ćwiczeń dziennie, by cieszyć się mocniejszym i głębszym snem.

Zobacz również: Nie lubisz galerii handlowych? Zacznij uprawiać slow shopping!

 

jak obudzić się pełnym energii

flipboard.com

(źródło: huffingtonpost.com, thrillist.com)

Co Ty na to?
  • Lubię
  • Przesłodkie
  • Zabawne
  • Szok
  • Nie lubię

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Kontynuacja przeglądania oznacza zgodę na ich stosowanie. Polityka cookies

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij