Facebook otwiera w Warszawie nowe biuro, które ma być siedzibą koncernu na państwa Europy Środkowo-Wschodniej. Koncern chce pomagać m.in. lokalnym firmom w działaniach marketingowych – powiedział w poniedziałek Technologie Robert Bednarski.
Dyrektor Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią podkreślił, że stworzenie tego biura “oznacza nowe możliwości dla wszystkich firm wykorzystujących Facebooka do celów marketingowych – zarówno największych, jak i z sektora małych i średnich firm”. “Chcemy umożliwić lokalnym markom działanie w przestrzeni regionalnej, a w konsekwencji – także globalnej” – dodał Bednarski.
W rozmowie Technologie Bednarski zwrócił też uwagę na trend rosnącej popularności usług mobilnych i zapewnił, że firma bierze pod uwagę to zjawisko, tworząc strategie na przyszłość. “Facebook jest i będzie firmą mobilną – w grudniu 2015 r. 1,44 miliarda ludzi wchodziło na Facebooka z urządzeń mobilnych, a reklama mobilna to już ok. 80 proc. przychodu reklamowego firmy” – tłumaczył. Zwrócił uwagę, że w związku z tym koncern chce dać użytkownikom narzędzia do wykorzystania tego trendu.
“Przykładem może być testowany mechanizm Canvas, który sprawia, że kliknięcie w reklamę błyskawicznie uruchamia na pełnym ekranie planszę prezentującą większą liczbę produktów, z której można przejść na stronę sprzedawcy w celu sfinalizowania zakupu. W Polsce testowaliśmy ten mechanizm z Allegro – realizowana przy użyciu Canvas kampania bożonarodzeniowa osiągnęła świetne wyniki – udało się zwiększyć świadomość kampanii o 7 proc., a współczynnik zapamiętania reklamy wzrósł o 13 proc.” – podkreślał Bednarski. Dodał, że poza tego typu usługami rozwijana będzie też technologia wirtualnej rzeczywistości. (PAP)