Nowa kampania czytelnictwa - czy o książki walczylibyśmy jak o buty i torebki? | Blaber
News

Nowa kampania czytelnictwa – czy o książki walczylibyśmy jak o buty i torebki?

Pamiętacie kampanię Nie czytasz, nie idę z Tobą do łóżka? To było już dobrych kilka lat temu. W tym roku, w ramach promocji czytelnictwa po raz kolejny sięgnięto po niekonwencjonalne rozwiązanie. Tym razem porównano popyt na książki do bitwy o markowe produkty rzucone na półki dyskontów. Organizatorzy akcji trafnie wyczuli moment, bowiem wielkimi krokami zbliża się black friday i kolejne wyprzedażowe szaleństwo.

Mowa o szeroko zakrojonej akcji portalu Czytam.pl. Postulat? Niech czytanie będzie, jak… kupowanie crocsów w supermarkecie. Bij się o książki i stój za nimi godzinami. Niech będą pożądane, jak ostatnia kolekcja ciuchów w H&M. Brzmi niedorzecznie? A może to z nami jest coś nie tak, jeśli dla elektroniki czy nowego swetra jesteśmy w stanie przepychać się łokciami?

Amatorska kamera i tłum ludzi wyrywających sobie… książki. Krzyki i wyzwiska. Z pewnością wiele okładek zostało zagiętych i naruszonych przy realizacji tej kampanii.

Aby czytać, nie musisz się przepychać 

Komunikat jest prosty, aby dorwać upragnioną książkę, wystarczy ją pobrać. Od 2 listopada darmowe bestsellery są dostępne dla wszystkich, przez cały miesiąc. Czytaj.pl mówi o swojej kampanii, że jest to jedna z największych na świecie akcji promujących czytelnictwo.

Objęła 500 polskich miast. W cały kraju pojawiło się 7 tys. darmowych wypożyczalni. Można znaleźć je w restauracjach, przystankach czy w szkołach. Kampania działa w ramach programu Kraków Miasto Literatury UNESCO. Obejmuje też współpracę z samorządami i szkołami. Ta skala robi wrażenie.

Aby skorzystać z darmowej wypożyczalni e-booków i audiobooków, wystarczy pobrać aplikację Woblink, a następnie przejść do zakładki Czytaj.pl. Tytuły, które są prawdziwą gratką (choć to tylko kropla w morzu propozycji):

Shantaram, Gregory David Roberts

Miasto Archipelag. Polska mniejszych miast, Filip Springer 

Księżniczka z Lodu, Camilla Läckberg

 

Kampania rodzi pytanie – czy rzeczywiście jest z nami aż tak źle?

Wciąż mamy przed oczami dramatyczne wyniki czytelnictwa. Jeśli sięgamy po słowo drukowane (pomijając czasopisma), zazwyczaj jest to albo Sienkiewicz albo 50 Twarzy Greya. Niebywały rozstrzał stylów i epok.

Badania Biblioteki Narodowej przeprowadzone na próbie 3. tys osób wskazują, że w samym 2016 roku 63% respondentów nie przeczytało ani jednej książki. Na tym jednak nie koniec, bowiem co 10-ty Polak sięgnął w ciągu roku po więcej niż 7 pozycji. Tu już robi się gorąco. Magiczna siódemka?

Gdzie Wy lądujecie w tej klasyfikacji? Jak myślicie, czy darmowe e-booki i Czytam.pl swoją szeroko zakrojoną akcją podniesie nieco te smutne statystki?

Co Ty na to?
  • Fascinated
  • Happy
  • Sad
  • Angry
  • Bored
  • Afraid

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Kontynuacja przeglądania oznacza zgodę na ich stosowanie. Polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close