Volvo XC60 – SUV niezwykle udany | Blaber
MOTO

Volvo XC60 – SUV niezwykle udany

Szwedzki producent w ostatnich latach przeszedł przemianę, którą można nazwać istnym rollercosterem.

Od pojawienia się chińskich inwestorów, przez jeden z najdroższych projektów w historii motoryzacji (nowa generacja XC90), przez diametralną metamorfozę całej gamy modelowej – po niespodziewany, międzynarodowy sukces w bardzo trudnej kategorii samochodów klasy wyższej.

Jednym z kluczowych aut w tej metamorfozie jest mniejszy brat wspomnianego XC90 – XC60. Mniejszy z SUV-ów marki Volvo to ten z modeli, który docelowo ma podbić największą ilość serc klientów. To w nim zbalansowany jest optymalny stosunek wielkości i luksusu do ceny. Bowiem tego typu auto premium możemy mieć już za 149 tys. zł.

Zapowiada go seria świetnych reklamówek, w tym ta, jedna z najlepszych:

Bezpieczeństwo

Co dostajemy w zamian? Volvo to od lat synonim bezpieczeństwa. Firma stawia na rozwiązania chroniące zarówno pasażerów, jak i przechodniów. Marka chce doprowadzić do sytuacji, w której na drogach na całym świecie nikt nie zginie z udziałem aut szwedzkiego producenta.

Samochody wyposażono w system automatycznego omijania przeszkód, który wymija wszelkie niebezpieczne obiekty i robi to za kierowcę – jeśli ten nie zareaguje wystarczająco wcześnie. Podobnie jest z automatycznym hamowaniem przed przeszkodą oraz automatycznym asystentem, który utrzyma samochód zawsze w liniach jezdni.

Styl i komfort

Volvo XC60 to jedno z nielicznych aut tej klasy dostępne z czterostrefową klimatyzacją, z super-wydajnym systemem oczyszczania powietrza w kabinie. Smaczki technologiczne okraszone są równie ciekawymi detalami stylistycznymi – gałka zmiany trybów pracy, włączania silnika a nawet kluczyk – wszystko udowadnia, że to auto dla prawdziwych koneserów.

Moc

Zwieńczeniem tej kompozycji są silniki – dostępne w wariancie diesel, benzyna oraz hybryda – rozwijają moc do 412 KM (w przypadku napędu hybrydowego). Żaden z wyborów nie będzie jednak chybiony – wszystkie silniki, nawet te najprostsze (np. 190-konny diesel czy 254-konny benzyniak) oferują wystarczającą dynamikę i dobre przyspieszenie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Kontynuacja przeglądania oznacza zgodę na ich stosowanie. Polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close