H&M promuje rasizm? Kontrowersyjna reklama nowej kolekcji ubrań dla dzieci podzieliła Internautów | Blaber
Popularne

H&M promuje rasizm? Kontrowersyjna reklama nowej kolekcji ubrań dla dzieci podzieliła Internautów

H&M w opałach! A to za sprawą reklamy najnowszej kolekcji ubrań dla dzieci w brytyjskiej wersji sklepu, która kilka dni temu trafiła do sieci. Internautów oburzyło jedno ze zdjęć, przedstawiające kilkulatka w kolorowej bluzie z kapturem. Co konkretnie zdenerwowało użytkowników social media?

Fakt, że ktoś ubrał małego, czarnoskórego chłopca w bluzę z hasłem Coolest Monkey in the Jungle”.

Internauci w mgnieniu oka dopatrzyli się w reklamie nieprawidłowości i oskarżyli H&M o rasizm. Wielu zadeklarowało bojkot marki, jednak byli i tacy, którzy nie widzieli w zdjęciu nic złego. Dodatkowe emocje wywołał fakt, że w tej samej kampanii wystąpił także chłopiec o jasnej karnacji, którego ubrano w bluzę z napisem „Dżungla Mangrove; Ekspert przetrwania; Młodszy przewodnik”.

Na niefortunną reklamę zareagował od razu jeden z ambasadorów marki, The Weeknd, który zrezygnował ze współpracy z H&M.

Na aferę zareagowała także sama marka, która bardzo szybko usunęła wzbudzającą kontrowersję reklamę z sieci oraz – jak podkreśla rzecznika H&M – bardzo szczerze przeprosiła wszystkich, którzy poczuli się urażeni kampanią. Anna Eriksson zaznaczyła przy tym, że marka w żadnym wypadku nie miała na celu promowania zachowań rasistowskich.

Co sądzicie o tej kampanii? Czy Waszym zdaniem, H&M przekroczyło jakąś granicę, czy może ludzie na siłę znaleźli problem tam, gdzie go w istocie nie ma?

Co Ty na to?
  • Fascinated
  • Happy
  • Sad
  • Angry
  • Bored
  • Afraid

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Kontynuacja przeglądania oznacza zgodę na ich stosowanie. Polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close