Niech żyje Jane Walker! Czyli jak Wielka Brytania walczy z seksizmem | Blaber
Popularne

Niech żyje Jane Walker! Czyli jak Wielka Brytania walczy z seksizmem

Wielka Brytania wprowadziła niedawno przepisy, których celem jest całkowita eliminacja seksizmu z życia publicznego. Jednym ze środków prowadzących do jego osiągnięcia, ma być chociażby modyfikacja etykiet i logotypów towarów uważanych za powszechnie dostępne.

Są nimi bez wątpienia alkohole. Jednym z producentów, którzy bez dyskusji zareagowali na nowe prawo, jest firma Diageo Plc., producent marki Johnnie Walker. Koncern zdecydował się na dość nietypowy krok, zmieniając nazwę jednego ze swoich najpopularniejszych produktów. I tak, 1 marca 2018 roku, na rynek trafi 250 tysięcy butelek whisky… Jane Walker! “Kobieca wersja” alkoholu z linii Johnnie Walker Black Label.

To nie wszystko.  Marka zadeklarowała, że przekaże 1 dolara od każdej sprzedanej butelki Jane Walker, na organizacje walczące o prawa kobiet! Biorąc pod uwagę fakt, że mamy do czynienia z limitowaną edycją, możemy mieć pewność, że nakład damskiej wersji popularnej whisky, zniknie z półek sklepowych szybciej, niż w oka mgnieniu…

Data premiery jest nieprzypadkowa

I jak łatwo się domyślić, ma związek z obchodzonym 8 marca, Międzynarodowym Dniem Kobiet. Premiera Jane Walker ma być swego rodzaju hołdem dla wszystkich pań, który marka dodatkowo potwierdza, zwiększając reprezentację przedstawicielek płci pięknej, w swojej firmie. Diageo Plc. deklaruje, że do kwietnia 2018 roku, zarząd przedsiębiorstwa będzie aż w 50% składał się z kobiet.

Co sądzicie o takim prawie i o posunięciu marki?  

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Kontynuacja przeglądania oznacza zgodę na ich stosowanie. Polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close