To, że marketing rządzi się swoimi prawami, wcale mnie nie dziwi. Ale czy istnieją jakieś granice, których twórcy reklam nie powinni przekraczać? Zapewne niektórzy z nich wyznają zasadę, że ważne, aby o reklamie było po prostu głośno.
20 kwietnia miało miejsce spotkanie Kreatywny Piątek, które poruszało temat granic dobrego smaku w reklamie. Omówiono tam kilka reklam, które w skrócie określić można mianem szokujących i przekraczających granicę estetyki. Chwilami aż trudno uwierzyć, że ktoś naprawdę wpadł na pomysł, aby je stworzyć. A co dopiero pokazać światu.
Spis treści
Benetton
Jak wiecie, Benetton to firma odzieżowa. W sprawie promocji zgłosili do jednego z najbardziej kontrowersyjnych twórców reklam. Sądzicie, że pomysł Oliviero Toscani pasował do sklepu zajmującej się sprzedażą ubrań? W każdym razie cel został osiągnięty – o firmie zrobiło się głośno, a w mediach przetoczyła się gorąca dyskusja.
Quizno’s
Co najlepiej sprzeda produkt? Seks oczywiście. I chociaż sama teoria wcale nie brzmi tak najgorzej, to w praktyce wygląda to po prostu… nieciekawie. Najwyraźniej firma Quizno’s uznała kipiącą perwersją kampanię za świetny pomysł i tak powstała jedna z najbardziej erotycznych (w złym tego znaczeniu) reklam kanapek. Tak, kanapek. Nie polecamy odpalać filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=n090Wf-tulA
Qwest
Usługi IT i penetrowanie odbytu krowy? Czemu nie! Bohaterką tej reklamy jest studentka, która by zaliczyć semestr musi… powiedzmy, że poznać tajniki zawodu weterynarza. Nie mam pojęcia, jak można połączyć informatykę z weterynarią, ale najwyraźniej moja wyobraźnia jest nieco ograniczona.
Internet aż ugina się od tego typu reklam, liczne kina organizują specjalne pokazy filmowe. Z punktu pojęcia kreatywności i kultury jest to bardzo ciekawy temat. Na pewno spece od marketingu poświęcili wiele czasu i energii, aby stworzyć tak dziwne, a jednocześnie intrygujące reklamy.
Chcielibyście oglądać takie reklamy na billboardach w swoim mieście? Lub trafiać na nie w telewizji? Podzielcie się koniecznie, co myślicie o takim wyjątkowym marketingu!