Popularne od lat 70-tych sportowe hatchbacki, to samochody, które oferują emocje podczas jazdy za rozsądną cenę. Dzięki temu od tylu lat cieszą się popularnością wśród fanów motoryzacji. Zobacz najlepsze z nich.
Spis treści
8. Renault Clio V6 Renault Sport
Co się stanie jeśli damy inżynierom wolną rękę? Efekt to mały samochód z ogromnym silnikiem. Do Renault Clio wsadzono silnik V6 o mocy 230 KM, który umieszczono w miejscu tylnych siedzeń. Każdy kto nim jechał potwierdza, że auto jest równie dzikie jak jego boczne wloty powietrza.
7. Escort Cosworth
Ford wypuszczając w 1992 roku tą specjalną wersję Escorta ponownie rozpalił serca fanów motoryzacji. To tanie auto było w stanie rozpędzić się do 240 km/h dzięki silnikowi o mocy 217 KM. W zestawie był także jeden z największych spoilerów na rynku.
6. Lotus Sunbeam
Ten niemal zapomniany przez historię samochód był niezwykłym spotkaniem małego brytyjskiego producenta z rynkiem tanich aut. Ten ważący jedynie 960 kg samochód ma pod maską 152-konny silnik, co przekłada się na przyspieszenie od zera do „setki” w 6,6 sekund. To świetny wynik nawet jak na dzisiejsze standardy.
5. Honda Civic Type-R Motor Sports edition
Pierwsza Honda Type-R miała silnik o mocy 185 KM, co było rekordem wśród małych silników wolnossących. Cała ta moc przekładała się na przednią oś, co sprawiało, że nawet najodważniejsi miewali na drodze chwile zwątpienia.
4. Renault Mégane R26.R
Megane R26.R to efekt miesięcy pracy inżynierów na torach wyścigowych. Celem było stworzenie lekkiej konstrukcji, która dawałaby wrażenia samochodu wyścigowego na zwykłej drodze. W rezultacie to małe Renault Megane osiągnęło taki sam czas na torze w Bedford co BMW M3 CSL.
3. Peugeot 205 GTI 1.9
Jeden z ulubionych hatchbacków miłośników motoryzacji z lat 80-tych. Tego Peugeota charakteryzował silnik o mocy 126 KM, oraz bardzo żywe sterowanie, które powodowało ogromną radość na twarzach kierowców.
2. Volkswagen Golf G60 Limited
Wyprodukowano tylko 71 Golfów z tej limitowanej edycji, lecz były to bardzo niezwykłe auta. Silnik o mocy 204 KM i napęd na cztery koła sprawiały, że w przyspieszając do setki w 6,6 sekund Golf mógł się równać z Porsche 944 S2.
1. Lancia Integrale Evo 2
Lancia Integrale zapisała się w historii wyścigów rajdowych wygrywają tytuł sześć lat z rzędu. Dominując stale od 1987 do 1992 roku, Lancia dzięki swojemu napędowi była niepokonana na każdym rodzaju nawierzchni. Świetne prowadzenie i 217 KM pod maską sprawiały, że każdy chciał się poczuć jak kierowca rajdowy.
(źródło: highsnobiety.com, performance-car-guide.co.uk)