Fizyczne pamięci masowe zdają się umierać. Dzieje się to za sprawą chmur, czyli internetowych przestrzeni na dane. O ile pamięć masową nietrudno zgubić, o tyle chmura będzie zawsze przy Tobie. Ich oferta jest naprawdę szeroka – znajdziemy warianty płatne, jak i bezpłatne. W tym artykule zastanowimy się, który magazyn na dane jest dla Ciebie najlepszy.
Spis treści
OneDrive
Choć usługa Microsoftu kiedyś plasowała się w czołówce chmur, obecnie nie zachwyca. Na start dostajemy tylko 5 GB. Pojemność naszego dysku możemy rozszerzyć do 50 GB za 7,99 PLN miesięcznie, lub do nawet 5 TB, lecz tu ceny nie są już tak atrakcyjne. Warto wspomnieć, że droższe plany oferują pełną integrację z pakietem Microsoft Office. OneDrive dostępny jest na komputery PC lub Mac, Xboxa oraz urządzenia z iOS, Windows Phone oraz Androidem. Chmura rodem z Redmond będzie dobrym rozwiązaniem dla osób niewymagających lub pracujących dużo w środowisku Office oraz użytkowników Windowsa, ze względu na autosynchronizację z folderami na komputerze.
Google Drive
Propozycja od Google daje każdemu początkowo przestrzeń w wielkości 15 GB. Dobra wiadomość jest taka, że od czasu do czasu pojawiają się promocje, w ramach których możemy bezpłatnie powiększyć pojemność dysku np. o 2 GB. Są też oczywiście pakiety płatne, w całkiem niezłych cenach: 8,99 PLN za 100 GB miesięcznie czy chociażby 46,99 PLN za 1 TB miesięcznie. Trzeba jednak napomknąć, że przestrzeń chmury jest współdzielona z Gmailem, więc jeśli wysyłasz wiele maili i przechowujesz dane w chmurze, swoje miejsce zapełnisz znacznie szybciej. Są też plusy: arkusze, prezentacje czy notatki tworzone w programach od Google nie zajmują żadnego miejsca. Z aplikacjami również nie ma problemu, obsługiwany jest zarówno Android, Windows jak i software od Apple.
MEGA
Mega to chmura, która wyrosła z nie do końca legalnej działalności. Nie zaglądajmy jednak do przeszłości, bowiem aktualnie stanowi w pełni zgodne z prawem, a przy okazji MEGA atrakcyjne rozwiązanie. Za darmo dostajemy 50 GB miejsca, które możemy rozszerzyć aż do 4 TB. Ceny to np. 4,99 €/miesiąc za 200 GB albo 19,99 €/miesiąc za 2 TB. Mega jest dostępna na iOS , Android, Windows Phone oraz system Blackberry.
Dropbox
Kolejną propozycją jest Dropbox. Dysk o całkiem chwytliwej nazwie, ale bardzo zawężonej ofercie – oczywiście z perspektywy użytkownika indywidualnego. Dla osób fizycznych przewidziany jest bowiem tylko jeden pakiet 1 TB w cenie 99€ w rozliczeniu rocznym lub 9,99€ w rozliczeniu miesięcznym. Klienci biznesowi mają większy i ciekawszy wybór. Dropbox, podobnie jak OneDrive, oferuje pełną integrację z Microsoft Office. Dostępny jest na Andorida, iOS, Windows Phone a nawet Kindle od Amazona.
Nie można jednoznacznie stwierdzić, która chmura jest najlepsza, bo w zależności od potrzeb każdy zdecyduje się na innego dostawcę tej usługi. Najbardziej uniwersalną chmurą jest natomiast MEGA, więc to ją uznajmy za zwyciężczynię tego zestawienia. A Ty co sądzisz o chmurach? Masz inne, sprawdzone dyski online? Podziel się!