Na ostatnich targach New York Motor Show Nissan zaprezentował nową, odświeżoną wersję swojego superszybkiego Nissana GT-R. Niewielu jednak wie, że linia GT-R ma kilkadziesiąt lat historii, w której znajdu
Spis treści
1. Nissan Skyline GT-R – C10
Pierwszy z linii Skyline był groźnie wyglądającą maszyną, która miała konkurować z amerykańskimi muscle carami. Napędzany był jednak miejszym, 2-litrowym silnikiem o mocy 160 KM.
2. Nissan Skyline GT-R – C110
Z powodu kryzysu naftowego w 1973 roku, na całym świecie sprzedano jedynie 197 egzemplarzy tego modelu, czyniąc go prawdziwym motoryzacyjnym białym krukiem.
3. Nissan Skyline GT-R – R32
Ten model stanowił podwalinę pod współczesnego GT-R. Był pierwszym modelem z napędem na cztery koła, a fabryczny limiter mógł zostać zdjęty by z silnika o mocy 276 KM uzyskać 310 KM.
4. Nissan Skyline GT-R – R33
Choć wyposażony w ten sam silnik co GT-R -R32, ten model dzięki usprawnieniom w prowadzeniu i aerodynamice uzyskał czas poniżej 8 minut na słynnym torze Nürburgring.
5. Nissan Skyline GT-R M Spec – R34
Ten model zyskał sławę dzięki swojej popularności wśród tunerów oraz niezwykłych właściwości jezdnych, które docenili pasjonaci dużych prędkości na całym świecie.
6. Nissan GT-R – R35
Odświeżona wersja najnowszego GT-R nie tylko wygląda groźniej, lecz pod maską kryje silnik o mocy 562 KM. To wystarcza by wystrzelić go do „setki” w 2.8 sekundy.
Jaki Nissan GT-R podobał Wam się najbardziej?
(źródło: autocar.co.uk, topgear.com)