Jeżeli któryś z tych problemów da o sobie znać, nie czekaj ani chwili – od razu jedź do mechanika. Zwlekanie z naprawą może sprawić, że dojdzie do jeszcze większych uszkodzeń i bardziej kosztownych napraw. Oto problemy z samochodem, których nie powinieneś ignorować.
Spis treści
1. Alternator
Jeżeli zauważysz świecącą lub migającą kontrolkę od akumulatora, sprawdź czy alternator jest sprawny. Jeśli się zepsuł, to najprawdopodobniej bardzo szybko rozładuje Ci się akumulator i nie będziesz w stanie kontynuować jazdy. Jego naprawa nie jest droga i zazwyczaj wystarczy regeneracja kilku elementów. Jeśli zależy Ci na nowym sprzęcie, musisz liczyć się z wydatkiem od 500 do prawie 2000 złotych (wszystko zależy od producenta). Nie decyduj się na używany alternator, bo nigdy nie wiesz jaką ma przeszłość.
2. Ciśnienie w oponach
Twoim obowiązkiem jest kontrolowanie ciśnienia w oponach. Musisz mieć świadomość, że zbyt niskie lub wysokie, może prowadzić nawet do pęknięcia opony w trakcie jazdy. Powinieneś raz w miesiącu sprawdzać czy z Twoimi oponami jest wszystko w porządku. Pamiętaj, że przez złe ciśnienie w kołach, auto traci przyczepność, a tym samym narażasz siebie i bliskich na wypadek.
3. Turbina
Jeżeli masz samochód z silnikiem diesla, to prędzej czy później Twoja turbina da o sobie znać. Na początku może się to dziać sporadycznie. Odczujesz to z pewnością, bowiem Twoje auto nie będzie się mogło szybko rozpędzić. Wtedy warto zregenerować turbinę ( koszt nawet do 1000 zł). Wymiana na nową może kosztować ponad 5000 zł.
4. Szarpanie
Przyczyn „szarpania” jest sporo – żadnej z nich nie powinno się lekceważyć. Bardzo często zaczyna się ono w układzie zapłonowym. Zacznij od sprawdzenia kabli i świec. Jeżeli tam jest wszystko w porządku, to warto dowiedzieć się czy na cewce zapłonowej nie ma przebicia. To również może być powodem szarpania autem. Bardzo często trzeba też wymienić kopułkę rozdzielacza zapłonu, ponieważ wyeksploatowana, również może powodować nienaturalne ruchy pojazdu. Posiadacze instalacji LPG, powinni z kolei jak najszybciej udać się do specjalnego serwisu.
5. Koło dwumasowe
Trzeba jasno podkreślić, że ten element nie znajduje się w każdym silniku. Najczęstszymi objawiani jego awarii, są szarpanie przy zmianie biegu, nierówna praca silnika, hałas podczas odpalania zapłonu lub ogólnie odczuwalne drżenie samochodu. Nowy sprzęt kosztuje od 1000 zł w wzwyż, a wymiana zaczyna się od 100 zł do 400 zł. Przy wymianie koła dwumasowego warto również założyć nowe sprzęgło. Oczywiście koszt jest wyższy, jednak masz większą pewność, że dwumas wytrzyma więcej kilometrów.
Zobacz również: Tuning jest dobry na wszystko – czy na pewno?
(źródło: topgear.com, reddit.com)