Coroczne targi CES 2016 są okazją dla największych firm do zaprezentowania najbardziej innowacyjnych wynalazków, które w niedalekiej przyszłości mogą stać się codziennością. Wybraliśmy najciekawsze i najdziwniejsze gadżety z tych zaprezentowanych w Las Vegas.
Ehang Drone Taxi
Choć można nazwać Ehanga 182 dronem, to w działaniu bardziej przypomina on autonomiczny helikopter. Skorzystać z niego można jak z Ubera – przez aplikację „wołamy” drona na najbliższe lądowisko, a ten zabiera nas do celu bez naszego dalszego udziału. W kokpicie nie ma przyrządów do sterowania, jedyne czym możemy sterować to klimatyzacja. Ehang na jednym ładowaniu jest w stanie pokonać 16 km, lecz będzie kosztować około 300-400 tys. dolarów. Przez to jest w tej chwili skrajnie nieopłacalny, lecz technologia i z tym sobie poradzi. To nieuniknione, tak będziemy podróżować w przyszłości.
Skaner żywności SCIO
Ciekawi ile kalorii czy węglowodanów jest w waszym posiłku? Nowy kieszonkowy gadżet SCIO zeskanuje wartości odżywcze z talerza i wyświetli je na ekranie smartfona. Urządzenie korzysta z niemal podczerwonej spektroskopii i analizuje jak molekuły reagują na wiązkę światła by ustalić zawartość tłuszczu, cukrów i innych składników pożywienia. Owoc francuskiego startupy DietSensor dojrzeje do wejścia na rynek jeszcze w tym roku.
Faraday Future FFZERO1
Ogromne wloty powietrza, futurystyczny wygląd i 1000KM mocy – tak wygląda całkowicie elektryczny samochód zbudowany od podstaw przez Faraday Future. Pojazd ma być całkowicie elektryczny, przyspieszać do „setki” w trzy sekundy i pędzić dalej aż do 320 km/h. Choć wygląda kosmicznie, to na razie nie pojawi się na ulicach – prototyp ma pozostać gratką na tory wyścigowe.
Ultracienki ekran LG
LG pochwaliło się w pełni sprawnym 18 – calowym gnącym ekranem o grubości 1 milimetra. Ekran wykonany jest w technologi OLED i może wyświetlać filmy nawet gdy jest zwinięty. W tej chwili LG jest w stanie produkować jedynie 18 – calowe gnące ekrany, lecz firma widzi dużą przyszłość w giętkich ekranach, dużych i małych, które można zwinąć i zabrać ze sobą. Celem firmy jest wprowadzenie na rynek dużych gnących ekranów w przeciągu najbliższych paru lat.
(żródło: telegraph.co.uk, digitaltrends.com)