Wielkie osobistości takie jak Steve Jobs czy Elon Musk wydają się wprost stworzone do tego, by prowadzić światowe koncerny. Jakie czynniki powodują, że tak skutecznie prowadzą swoje biznesy? Oto 6 cech, które czynią wielkiego przedsiębiorcę.
Spis treści
1. Umięjętność wprowadzania w życie abstrakcyjnych pomysłów
Wielu ludziom wydaje się, że mają pomysł na produkt, który osiągnie wielki sukces. Niewielu jednak podejmuje kroki, by ten pomysł zrealizować. By tego dokonać, wystarczy posiąść umiejętność wizualizowania całego procesu, zaczynając od stworzenia aż po sprzedaż.
2. Nie ulegają porażkom, lecz uczą się z nich
Na drodze do sukcesu kluczowe jest by wyzbyć się lęku przed porażką. Tylko w ten sposób zdobędziemy doświadczenie niezbędne do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności.
3. Mniej mówią więcej robią
Jak juz wcześniej wspomniano, wiele osób ma pomysły, lecz bardzo niewielu je urzeczywistnia. Nie warto zbyt często mówić o swoich planach, gdyż wtedy pojawia się uczucie, jakbyśmy je już zrealizowali. Lepiej jest uparcie dążyć do celu i chwalić się dopiero dokonanymi osiągnięciami.
4. Funkcjonują lepiej podczas stresu
Własny biznes, a zwłaszcza jego początki to niekończąca się praca i stres. Są ludzie, którzy czują dodatkową motywację, gdy gonią ich terminy. Jeśli jednak nie jesterś jednym z nich, to nadal możesz nabyć tą umięjętność poprzez pogodzenie się z tym, że nie wszystko jest pod twoją kontrolą.
5. Podejmują duże ryzyko ze spokojem
Punkt ten wiąże się z poprzednim. Ryzyko jest generatorem ogromnego stresu i jeśli nie uda się z nim radzić, to wiele szans dla naszej firmy zwyczajnie przepadnie. Przedsiębiorcy, którzy nigdy nie zdecydują się na przebicie szklanego sufitu i podjęcie ryzyka nie zobaczą swojej firmy w szczycie sukcesu.
6. Lubią łamigłówki
Rozpoczynanie działalności biznesowej to w zasadzie wielkie puzzle. Potrzeba do tego odpowiedniej mentalności, by podejmować się łamigłówek z działu technologii, wizerunku czy sprzedaży. Wyniki będą odzwierciedlać to, jak dobrze dopasowałeś do siebie te elementy.
(źródło: businessinsider.com, www.entrepreneur.com)