Model biznesowy oparty na subskrypcji na dobre wpisał się w otaczającą nas rzeczywistość. Z jednej strony klient za niewielką, regularną opłatą otrzymuje dostęp do konkretnej usługi, z drugiej przedsiębiorstwo może liczyć na cykliczne wpływy. Czasy jednak się zmieniają, bowiem za dostęp do dodatkowych treści coraz częściej oczekuje się od nas również dodatkowej opłaty. Na taki krok najprawdopodobniej zdecyduje się także Spotify.
Trwające od ponad roku zamieszanie spowodowane koronawirusem zmieniło nawyki naprawdę wielu osób. Jedną z takich zmian jest bez wątpienia to, że częściej spędzaliśmy czas w domu i chętniej słuchaliśmy podcastów, co zaś dla niektórych firm stanowi doskonałą okazję do wypracowania dodatkowych zysków.
Ostatnio, jak grom z jasnego nieba spadła na nas informacja, że Sporify chce wprowadzić nowy abonament, tym razem za dostęp do podcastów. O tym, jak miałby działać program Anchor przeczytacie we wpisie Przemysława Bickiego z Dailyweb.pl.
Płatne podcasty na Spotify? Firma testuje nowe narzędzie i możliwość wprowadzenia nowego abonamentu
Spis treści
Kto skorzysta?
Jak to zwykle w przekazie marketingowym bywa, nowe możliwości Spotify mają być korzyścią dla wszystkich: słuchaczy, twórców, ale i oczywiście samej platformy streamingowej.
Z wpisu, który pojawił się na blogu Tabletowo.pl, możemy dowiedzieć się, że już teraz użytkownicy Spotify w Stanach Zjednoczonych, po opłaceniu dodatkowego abonamentu mogą korzystać z podcastów od 12 twórców. W ciekawy sposób do sprawy podeszli także w Szwecji, gdzie lokalny nadawca radiowy podzieli się z subskrybentami premium swoimi autorskimi programami.
Płatne podcasty w Spotify – radość dla twórców, niekoniecznie dobre wieści dla słuchaczy
Spotify czy Apple Podcasts?
Warto jednak mieć świadomość, że decyzja Spotify o wprowadzeniu dodatkowych opłat nie jest tutaj jakimś innowacyjnym pomysłem. Niedawno na taki krok zdecydowała się także firma Apple ze swoim Apple Podcasts.
Główne różnice pomiędzy dwoma usługami, a także zestawienie kosztów związanych z korzystaniem z dodatkowych możliwości Spotify zebrał dla Was w swoim wpisie Krzysztof Kołacz z Imagazine.pl.
Spotify uruchamia płatne subskrypcje podcastów, ale bez płatności w aplikacji
Zdaniem autora, w końcowym rozrachunku wygrywa Apple, które stawia przede wszystkim na wygodę słuchacza, a samo korzystanie z usługi jest zdecydowanie mniej skomplikowane. A jakie jest Wasze zdanie?
Ocenią klienci
W tym miejscu pojawia się pytanie czy pobieranie opłat za słuchanie podcastów na i tak już przecież płatnych platformach zyska uznanie słuchaczy na całym świecie czy może będzie wręcz przeciwnie?
Nie ulega wątpliwości, że podcasty na dobre wpisały się w otaczającą nas rzeczywistość i w wielu przypadkach wygrywają one nawet z książkami czy artykułami w sieci. W moim przypadku jednak, gdyby ktoś w ramach płatnego abonamentu chciał ode mnie wyciągnąć dodatkowe pieniądze – zwłaszcza za coś, za co do tej pory nie musiałem dopłacać – czułbym się lekko mówiąc rozczarowany.
A jakie są Wasze odczucia?