A jeździłeś już kiedyś hybrydą? Wiesz, że gdy czytasz o czymś, Twój mózg pracuje tak, jak gdyby wykonywał tę czynność?
Kierowcy dzielą się zasadniczo na dwa typy: tych, którzy przyszłość motoryzacji widzą w elektrykach i tych, którzy za nic w świecie nie zrezygnują z aut na benzynę. Nie jest tak? Tymczasem można połączyć to, co najlepsze. Co powstanie?
Auta hybrydowe sprytnie łączą potrzeby wynikające z codziennej jazdy po mieście oraz te, które mamy na długich dystansach. Z jednej strony oszczędzają paliwo podczas stania w korkach, z drugiej posiadają daleki zasięg i rozwijają duże prędkości.
Chociaż hybrydy na stałe wpisały się w krajobraz polskich dróg, większość kierowców nigdy nie zasiadała za kółkiem takiego auta. Tymczasem warto, bo samochody hybrydowe mają swoją własną specyfikę jazdy ‒ na razie to po prostu ciekawe doświadczenie, ale w przyszłości, gdy auta elektryczne zdominują rynek, może okazać się bardzo przydatne.
Spis treści
Wyobraź sobie, że już w nim siedzisz
Na razie musisz uwierzyć na słowo, że MINI Countryman Plug-In Hybrid to auto o bardzo dobrych właściwościach jezdnych i wyjątkowo żwawym napędzie. W sam raz, żeby zaliczyć udany pierwszy raz hybrydą. Ale zanim to nadejdzie, poznaj go bliżej, obejrzyj jego wnętrza bez wychodzenia z domu i sprawdź za ile miesięcznie może być Twój.
Całkowity zasięg do 500 km
Tyle na jednym tankowaniu potrafi przejechać nasz SUV, co czyni go odpowiednim na dalekie eskapady dla całej rodziny. Tym bardziej, że ma pięć miejsc, a pojemność jego bagażnika wynosi od 450 do 1390 litrów.
Na zasilaniu elektrycznym auto pokona jednorazowo do 50 km, co wystarczy na cały dzień jazdy po mieście bez konieczności ładowania. Stanie w korkach podczas dojazdu do pracy, szkoły albo na zakupy jakoś mniej irytuje, kiedy ma się świadomość, że samochód nie spala niepotrzebnie paliwa. A i portfel jakby wolniej chudnie…
Ekologiczny, ale wariat
Countryman Plug-In Hybrid rozpędza się do 100 km/h zaledwie w 6,8 sekundy, co pozwala na dynamiczną, przyjemną jazdę. Na samym silniku elektrycznym można rozpędzić się do 125 km/h. Kto powiedział, że auta ekologiczne muszą być nudne?
Wiadomo, że napęd elektryczny w ogóle nie emituje CO2, ale prawdziwa magia dzieje się podczas jazdy na silniku spalinowym. SUV ma bardzo niskie zużycie paliwa: zaledwie 2,3–2,1 l/100 km, a przy tym emisję 52–49 g CO2 na kilometr. Przełączanie między dwoma rodzajami napędu jest płynne i zautomatyzowane.
Codziennie coraz to nowe rozwiązania ułatwiające życie stają się dostępne dla wszystkich. Jest ich tak wiele, że nikomu nie uda się wypróbować nawet połowy dostępnych możliwości. Dlatego skorzystaj z okazji i już teraz na spokojnie poznaj bliżej hybrydowe MINI!
> Klikam, by sprawdzić, ile zapłacę miesięcznie za hybrydowe MINI
w opcji, która mnie interesuje <<
Partnerem wpisu jest MINI