Niezbędnym elementem do odniesienia sukcesu danej marki jest marketing. Wiele produktów osiągnęło znaczącą pozycję na rynku tylko dzięki odpowiednio przygotowanej kampanii reklamowej. Kluczem do sukcesu jest reklama telewizyjna, w którą wielki korporacje inwestują dziesiątki milionów, tak aby przekonać nas do wyboru ich produktów.
Każdy spot reklamowy musi być przemyślany i dobrze dopasowany do swojej grupy docelowej, dlatego też firmy pozyskują najlepszych specjalistów do ich przygotowania. Bardzo często angażują aktorów, muzyków i sportowców. Zamykają miasta, place, stadiony i to wszystko w celu uzyskania najlepszych możliwych efektów. Wszystkie te działania są niebywale kosztowne, ale czego nie robi się dla klientów i wzrostów sprzedaży.
Spis treści
Poniżej przedstawiamy najdroższe reklamy telewizyjne w historii:
7. Ferrari (2007): 4,5 mln dolarów
Ferrari stworzyło tę reklamę z okazji 60 rocznicy istnienia. Reklama była kręcona w wielu miejscach na świecie: Rzym, Nowy Jork, Rio de Janeiro, Pekin. Tak znacząca ilość miejsce spowodowała bardzo wysokie koszty produkcji, przez które reklama Ferrari stała się jedną z najdroższych na świecie.
Zobacz również: 15 wyzywających reklam mody, które udowadniają, że seks się sprzedaje
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=iItzJc-NHI4[/embedyt]
6. Honda (2003): 6,2 mln dolarów
Reklama Hondy została wykonana bez wykorzystania jakichkolwiek efektów specjalnych. Przez cały proces produkcyjny kamerzyści musieli wykonać 606 ujęć, zanim osiągnęli końcowy efekt.
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=_ve4M4UsJQo[/embedyt]
5. Pepsi (2002): 8,1 mln dolarów
Główna przyczyną tak wysokich kosztów produkcji było zaangażowanie największej gwiazdy pop ówczesnych czasów, Britney Spears. Reklama była kręcona w różnych miejscach; barach, restauracjach i plażach, co również znacząco wpłynęło na zwiększenie wydatków. Pepsi słynie z ciekawych i kosztownych reklam, natomiast to właśnie ten spot był najdroższy spośród wszystkich.
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=hb9l8vWASzQ[/embedyt]
4. Chrysler (2011): 12,4 mln dolarów
Siedziba Chrysler’a mieści się w Detroit, z którego również pochodzi sławny rapper Eminem. Producenci wykorzystali ten fakt i zaangażowali Eminema, co mocno zwiększyło budżet całego przedsięwzięcia. Reklama okazała się ogromnym sukcesem, gdyż była wyemitowana w 64 różnych stacjach telewizyjnych i w zaledwie 48 godzin od jej opublikowania osiągnęła 2 miliony wyświetleń na YouTubie.
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=SKL254Y_jtc[/embedyt]
3. AVIVA (2008): 13,4 mln dolarów
Celem całej kampanii reklamowej było poinformowanie konsumentów, że firma ubezpieczeniowa zmieniła nazwę z Norwich union na AVIVA. Zaangażowanie takich gwiazd jak Bruce Willis, Alice Cooper i Elle MacPherson spowodowało, że reklama AVIVA uplasowała się na trzecim miejscu najdroższych reklam w historii.
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=687mA7B2JOk[/embedyt]
2. Guinness (2007): 16 mln dolarów
Guinness przeznaczył na produkcję astronomiczną sumę 16 milionów dolarów, co dało mu drugie miejsce w rankingu. Do tego niesamowitego spotu reklamowego wykorzystano 6000 klocków domino, ogromną ilość książek, opony, lodówki, a nawet samochody. Reklama została nagrodzona licznymi nagrodami, a co najważniejsze była uwielbiana przez widzów, którzy nie mogli oderwać od niej wzroku.
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=HERW6QHQHdc[/embedyt]
1. Chanel No.5 (2004): 33 mln dolarów
Na szczycie listy znalazła się reklama Chanel, która zdeklasowała wszystkie pozostałe kampanie. Producenci zdecydowali się na zatrudnienie aktorki Nicole Kidman, która za swoje wystąpienie otrzymała wynagrodzenie w wysokości 3 mln dolarów. Reklama była wyemitowana na całym świecie i otrzymała miano najpiękniejszej w historii. Produkcja okazałą się ogromnym sukcesem, w niektórych krajach sprzedaż Chanel wzrosła nawet o 500%.
Zobacz również: 7 najlepszych reklam Pepsi, które pokochał świat
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=a_GVRC8IPjA[/embedyt]
(źródło: youtube.com, businessinsider.com)