Popularna marka produktów dla mężczyzn zrywa z typem spotów skierowanych bezpośrednio do macho. W nowej kampanii reklamowej „Find Your Magic” prezentuje różne osobowości, które nie pasują do stereotypu samca alfa.
Specjaliści od reklamy pracujący nad spotem, który w tym miesiącu trafił do mediów, postanowili zrezygnować z dotychczasowych modeli z idealnie wyrzeźbioną sylwetką na rzecz bardziej zróżnicowanej grupy. A różnorodnej na rozmaity sposób, jednak często prezentującej panów, którzy w jakiś sposób są „inni”, nie pasujący do stereotypu. Fachowcy zaangażowani w tworzenie kampanii „Find Your Magic” wyznali, że mieli nadzieję za sprawą nowej reklamy przyczynić się do zerwania z przestarzałym, szablonowym postrzeganiem męskości. W jednej ze scen mężczyzna tańczy w szpilkach ( i trzeba przyznać, że robi to lepiej niż niejedna kobieta), w innej widzimy dwóch chłopaków w sklepie muzycznym wymieniających więcej niż czysto koleżeńskie spojrzenie, w kolejnej faceta na wózku inwalidzkim, który potrafi cieszyć się życiem.
Matthew McCarthy, dyrektor w Unilever odpowiedzialny za dział Axe w komunikacie prasowym powiedział: „Współcześnie ludzie powinni odrzucać sztywne męskie stereotypy bardziej niż kiedykolwiek”, po czym dodał: „Byliśmy częścią życia facetów od dziesięcioleci. Axe oręduje prawdziwym facetom i ich unikalnym cechom, które czynią ich atrakcyjnymi dla otaczającego ich świata.”
Carlo Cavallone, dyrektor kreatywny z agencji kreatywnej 72andSunny, która stworzyła kampanię dla Axe, przyklaskuje McCarthy’emu: „Nie można w jeden konkretny sposób powiedzieć, czym jest męskość (…) Chcieliśmy dać mężczyznom poczucie pewności siebie i uwolnić ich od stereotypowego pieprzenia o tym, co to znaczy być facetem.”
Mimo, że reklama „Find Your Magic” prezentuje świeże myślenie, które powinno dobrze wpłynąć na wizerunek firmy, tak naprawdę nie jest to ich pierwsza kampania promująca tolerancję. W 2015 roku w australijskim spocie produktów do włosów Axe, (marka występuje tam pod nazwą Lynx, ze względu na ochronę znaków towarowych), miał miejsce pocałunek dwóch panów:
Nową reklamę możecie zobaczyć tutaj:
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=WzTSE6kcLwY[/embedyt]
Co sądzicie? Czy według Was to dobra koncepcja?
(źródło: huffingtonpost.com)