To kolejne w kolejności medium społecznościowe, które zamierza wprowadzić mikropłatności. Choć nie określono dokładnie kiedy to nastąpi, wiadomo na jakiej zasadzie owe transakcje będą się odbywać.
Podczas konferencji dotyczącej nowych mediów Re/code’s Code/Media członkini zarządu Snapchata, Joanna Coles zapowiedziała wprowadzenie komercyjnych zastosowań dla swojej platformy. Pomysł nie zaskakuje, jeśli weźmiemy pod uwagę, że konkurencja Snapchata w mediach społecznościowych od jakiegoś czasu testuje podobne pomysły.

flickr.com
Zarówno Twitter, Pinterest jak i Instagram pracują nad powszechnym wprowadzeniem przycisków, które umożliwiałyby szybki zakup produktów wspomnianych w tweecie lub widocznych na zdjęciu. Pinterest próbnie wprowadził nawet usługę, która umożliwia użytkownikom otrzymywanie powiadomieć, gdy interesujących ich przedmiot znajduje się w promocji.
Zakupy na snapchacie miałyby przypominać te na np. Twitterze, gdzie portal wszedł we współpracę z takimi dużymi sieciami sprzedażowymi jak Best Buy czy Bigcommerce. Jednak według raportu The Washington Post, sprzedaż poprzez media społecznościowe to na razie tylko 1,8% rynku w internecie, więc jest to dobry moment dla Snapchata, na dołączenie do rosnącej niszy.
(źródło: ft.com, racked.com)