Według najnowszego raportu TechCrunch Facebook szuka nowych sposobów na spieniężenie Messengera. Sposobem na to mogą być reklamy wewnątrz aplikacji, choć ich format nadal nie jest znany.
Raport cytuje dokumenty z planami Facebooka na następne miesiące, które niedawno wyciekły. Według nich reklamy w Messengerze będą różnić się od tych, które możemy spotkać np. na Facebooku. Reklamy mają pojawiać się tylko w konwersacjach z przedsiębiorstwami lub fanpage’ami, oraz tylko tym osobom, które z takimi stronami się kontaktowały.

flickr.com
Ma to być zupełnie nowy kanał umożliwiający markom komunikowanie się z klientami. Może być także użyty jako nowa forma obsługi klienta. Choć nie wiadomo dokładnie kiedy taka zmiana miałaby zostać wprowadzona, to w raporcie jako przewidywany okres powtarza się drugi kwartał 2016 roku.
Choć korzyści jakie firmy by zyskały dzięki temu rozwiązaniu są oczywiste, to Facebook musi postępować ostrożnie. Messenger zbliża się do miliarda użytkowników i stał się jednym z głównych projektów giganta z doliny krzemowej, dlatego nie może sobie pozwolić na zrażenie do siebie rzeszy użytkowników.
(źródło: mashable.com, techinsider.com)