Mądrzejsi od 5-latków – case Dumel
Producent interaktywnych zabawek dla dzieci, wykorzystał quiz do zbierania lead’ów, promocji swojego produktu, pokazania czym jest sama zabawka, oraz wzbudzenia zaangażowania w interesujący sposób.
7,46%
Odbiorców kliknęło w link
11:33
Średni czas spędzony na artykule
79,5%
Odwiedzających wypełniło cały quiz
Historia
Dumel Discovery to firma, która posiada wieloletnie doświadczenie w produkcji i sprzedaży zabawek interaktywnych. Ich produkty rozwijają dzieci w muzyce, kreatywności, wiedzy i znajomości języków obcych, a wszystko to ubrane w formę doskonałej zabawy.
Cele
Celem kampanii było wygenerowanie jak największego zaangażowania konsumentów w związku z zabawką dla najmłodszych „Prawda czy Fałsz Junior”. Wspólnie z marką Dumel, doszliśmy do wniosku, że najlepszą metodą na zaangażowanie konsumentów będzie dostarczenie im próbki tego, czego mogą się spodziewać po zabawce „Prawda czy Fałsz Junior”.
Rozwiązanie
Wspólnie z klientem został przygotowany quiz imitujący działanie zabawki – 49 pytań, każde z 2 możliwymi odpowiedziami. Liczba pytań była bardzo nietypowa dla popularnych quizów internetowych, a to dlatego, że celem było wygenerowanie jak najdłuższej interakcji z konsumentem. Informacje o quizie zostały opublikowane w mediach społecznościowych, tematyka okazała się na tyle wirusowa i ciekawa, że udało się osiągnąć zaskakująco dobre wyniki, zważywszy na czas niezbędny do wypełnienia quizu.
Wyniki
Dzięki wykorzystaniu angażującego mechanizmu quizowego, dobraniu odpowiedniej grupy celu i wykorzystanie mediów społecznościowych w formie zachęcającej do zapoznania się z zabawą, Dumel zaobserwował bardzo pozytywne efekty kampanii:
- 8 000 zebranych adresów e-mail od osób zainteresowanych produktem
- Ponad 5% współczynnik udostępnień wśród osób wypełniających quiz
- 7,46% odbiorców kliknęło w link do quizu
- Średni czas spędzony na quizie wyniósł 11:33 minut
- 79,5% odwiedzających uzupełniło cały quiz