Nowa galaktyka, nowe możliwości – case EA
W związku z premierą nowej gry Electronic Arts, Mass Effect: Andromeda przygotowaliśmy miesięczną kampanię opartą o artykuły, quizy i materiały wideo, których jedynym celem było wzbudzenie hype’u i niecierpliwego oczekiwania na grę, poprzez stopniowe przekazywanie nowych szczegółów dotyczących tej wyjątkowej produkcji.
60 000
osób wykonało akcję w social media
70%
kompletnych wypełnień quizu
5 min
wyniósł średni czas na najlepszym artykule
Realizacja
Naszą komunikację oparliśmy o różnorodne materiały (artykuły, wideo i quiz), autorów i miejsca publikacji. Zbudowaliśmy zespół redakcyjny wspierając się autorami tworzącymi multiblog – Planeta Gracza.
Tematyka artykułów była dobrana tak, aby zaangażować zarówno fanów poprzednich odsłon serii Mass Effect, graczy w ogóle, ale też osoby zainteresowane eksploracją kosmosu (poprzez nawiązania do rzeczywistych osiągnięć w tej dziedzinie).
Kulminacją projektu była publikacja ponad 7-minutowej wideo-recenzji przygotowanej przez wieloletniego gracza i eksperta kategorii GRY, w której opisaliśmy najciekawsze technologie, z których można korzystać w grze.
Przykłady treści
Treści na Blaber.pl
Seria materiałów przygotowana przez tą część redakcji Blaber.pl, która na co dzień zajmuje się tematyką gier. Publikacja miała miejsce na serwisie Blaber.pl, a dystrybucja odbywała się poprzez nasze kanały społecznościowe.
Artykuły w blogosferze
Publikacje w multiblogu planetagracza.pl, wspierane dystrybucją w w kanałach Blaber.pl.
Wideo od marki
Na podstawie dostarczonych przez klienta materiałów przygotowaliśmy krótkie filmy, zawierające esencję tego, co przed premierą gry warto i trzeba było zobaczyć. Kwadratowy format i napisy ułatwiły interakcję z materiałami, szczególnie na urządzeniach mobilnych.
Autorskie wideo twórców Blaber Media
Tuż po premierze gry powstało autorskie wideo, podsumowujące najciekawsze i najbardziej efektowne technologie, które gracz mógł wykorzystać podczas rozgrywki.
Wyniki
Wykorzystując różne platformy publikacji i precyzyjne dopasowanie treści, nawiązaliśmy komunikację z pożądaną przez klienta i ściśle określoną grupą odbiorców.
- Przygotowane materiały wygenerowały ponad 60 000 akcji w mediach społecznościowych,
- najlepszy artykuł osiągnął CTR 4,61%,
- powstało łącznie 9 materiałów – artykułów, quizu i filmów wideo,
- 70% osób, które weszły na stronę quizu, uzupełniły go do końca,
- czas spędzony na artykułach wahał się od 42s do 5m 45s (średnio 3min 21s).