- Blaber
fotojoker-cover

Zrób ze zdjęciami coś więcej – case Fotojoker

Kampania performance’owa mająca na celu wygenerowanie wizyt na stronie Fotojoker. Aby zrealizować te założenia, przygotowaliśmy serię artykułów, które w różny sposób nawiązywały do idei wartości posiadania zdjęć w formie fizycznej. Wspominaliśmy o odbitkach, fotoobrazach i fotoprezentach, ale głównie skupiliśmy się na fotoksiążce.

Odwołaliśmy się do emocji związanych ze zdjęciami, pisaliśmy o okazjach, które warto uwiecznić, ale też praktycznych poradach jak obrabiać zdjęcia czy jak krok po kroku stworzyć własną fotoksiążkę. Zaprezentowaliśmy też historie opowiedziane za pomocą realizacji klientów Fotojoker, inspirując czytelników do stworzenia własnych albumów.

200 000
tyle osób zobaczyło komunikację marki

17,7%
średni CTR z artykułu

3 min
wyniósł średni czas na artykułach

Realizacja

W ramach kampanii przygotowaliśmy 5 artykułów tematycznych, w tym:

• artykuł od marki przybliżający to, jakie produkty można zamówić na stronie Fotojoker,
• artykuł inspirujący, który podpowiada konkretne okazje, z których zdjęcia warto wywołać,
• przegląd najciekawszych realizacji klientów Fotojoker – 4 historie opowiedziane za pomocą fotoksiążek,
• poradnik opisujący jak w łatwy sposób można przygotować fotoksiążkę za pomocą aplikacji CEWE,
• poradnik pokazujący proste sposoby poprawy jakości zdjęć, które sprawią, że zdjęcia będą lepiej wyglądać w druku.

Mechanizmy performance

Branding na zdjęciach

Większość zdjęć zawierała branding klienta. Oprócz generowania przeklików, artykuły zwiększały więc też świadomość marki.

CTA na zdjęciach

Wykorzystane w artykułach zdjęcia były podlinkowane bezpośrednio do strony marki. Dodatkowo umieściliśmy na nich w natywny sposób konkretne CTA, co kilkukrotnie zwiększyło odsetek kliknięć.

Branding obok tytułu

Wybrane artykuły tworzone były jako komunikacja od marki. Była to okazja do ocieplenia jej wizerunku, oraz wprowadzenia dodatkowego, subtelnego brandingu.

Natywne linki w treści

Sekretem osiągnięcia odpowiednio wysokich współczynników przekliku z artykułu jest odpowiednia proporcja i konstrukcja linków tekstowych.

Wyniki

Poprzez precyzyjne i przemyślane konstruowanie treści, stworzyliśmy historię, która motywowała naszych czytelników do wypróbowania możliwości, jakie dają usługi Fotojoker:

  • efektywne wykorzystanie linków w treściach pozwoliło osiągnąć prawie 18% współczynnik przeklików,
  • treści związane z kampanią zobaczyło ponad 200 000 osób,
  • powstało łącznie 5 artykułów skierowanych do różnych grup docelowych,
  • czas spędzony na artykułach wyniósł średnio prawie 3 minuty.