Sprzęt dla kreatywnych – launch Lenovo Yoga 920
Jeśli chodzi o sprzęt elektroniczny, Millennialsi stają się coraz bardziej wymagający. W dużej mierze to właśnie ich oczekiwaniom musieliśmy sprostać przygotowując kampanię dla Lenovo Yoga 920.
Mieliśmy asa w rękawie, bo laptop konwertowany od Lenovo to sprzęt wielozadaniowy, który broni się sam. Nie sposób więc pomylić go z żadnym innym laptopem. Choć konkurencja w segmencie tech, wciąż nie daje o sobie zapomnieć, to Lenovo Yoga 920 na przełomie grudnia i stycznia był tym sprzętem, który budził największe zaciekawienie.
Wieloformatowe materiały, które przygotowaliśmy miały za zadanie uchwycić innowacje zamknięte w eleganckiej formie Yoga 920. W ramach kampanii launchowej stworzyliśmy cykl artykułów. Opublikowaliśmy je w platformie blaber.pl, a dystrybucji towarzyszyła promocja na Instagramie i Facebooku. Pisaliśmy o tym, co przyniósł nam rok 2017 w technologii, a także zwróciliśmy uwagę czytelników na rosnący trend, wedle którego Millenialsi wolą przesiadać się z samochodów na nowoczesny sprzęt technologiczny.
Do kampanii zaprosiliśmy również influencerów z naszej sieci. To w nich znaleźliśmy odzwierciedlenie person, do których kierowaliśmy główny komunikat w ramach kampanii Yoga 920. Wśród nich znalazły się blogerki na co dzień podróżujące czy projektujące wnętrza. Punkt widzenia zawodów kreatywnych, uzupełniliśmy video-recenzją opublikowaną na kanale Youtube jednego z czołowych youtuberów technologicznych.
Wszystkie formaty poruszały różne aspekty nowego laptopa Lenovo i budziły zaciekawienie możliwościami, jakie oferuje. W ten sposób udało się nam zbudować wizerunek marki Lenovo jako silnego gracza w segmencie laptopów premium.
12 tys
udanych sesji użytkowników na stronie marki
8 materiałów
dedykowanych marce
4:04 min
średni czas na artykule
59 447
unikalnych odsłon materiałów kampanijnych
1 284 182
zasięg kampanii
Cele
Stworzenie angażujących materiałów: artykułów, video, wpisów na blogach oraz w kanałach social. Wyeksponowanie w kreacjach funkcji Yoga 920, które idealnie wpisują się w styl życia Millenialsów, geeków technologicznych, przedstawicieli zawodów kreatywnych i freelancerów.
Struktura linków w treściach została zaprojektowana w sposób przejrzysty dla czytelnika, pozostając przy tym efektywną w kontekście celów kampanii. W rezultacie udało nam się skierować na stronę kampanii wartościowych użytkowników. Celem było wyeksponowanie w materiałach funkcji Yoga 920, które idealnie wpisują się w styl życia preferowanej grupy odbiorców.
Materiały dedykowane marce
Najciekawsze trendy technologiczne w 2017 roku
Millenialsi chętniej kupują elektronikę
Najciekawsze trendy technologiczne w 2017 roku
Materiały influencerów
Najciekawsze trendy technologiczne w 2017 roku
Mój typowy dzień w pracy
Najciekawsze trendy technologiczne w 2017 roku
Obecność w social media
Wyniki
Oprócz przygotowania materiałów poświęconych launchowi Lenovo Yoga 920, zadbaliśmy o realizację wskaźników mediowych i dotarcie do określonej grupy celu. W ten sposób kampania wygenerowała wysokie zaangażowanie na materiałach, co w rezultacie przełożyło się na wzrost zainteresowania produktem i wzmocnienie wizerunku marki Lenovo.
- W ramach kampanii powstało 8 materiałów
- Dystrybuowaliśmy je na portalu Blaber, przestrzeniach influencerów oraz w kanałach social – Facebooku, Instagramie i na You Tube.
- Wartościowy ruch na stornie marki – 12 000 przejść z materiałów
- Ponad 90 procent ruchu wygenerowanego było w grupie celu.
- Średni czas na wszystkich materiałach wyniósł 4:04 min.
- Szacowany całkowity zasięg kampanii – 1 284 000 użytkowników.