- Blaber
makobags

Slow Shopping – case Mako

MAKO to nie tylko wyjątkowe skórzane torby i buty – to przede wszystkim wyjątkowe Klientki. Dlatego marka stawia na indywidualizm, zarówno w projektach jak i w relacjach. Tworzy z myślą o wymagających, świadomych własnego stylu kobietach.

4:30
minuty to średni czas na artykule

7,2%
Czytelników przeszło na stronę Mako

90%
Czytelników to kobiety

Historia

Punktem wyjścia oraz znakiem rozpoznawczym MAKO jest wyjątkowa skóra „sauvage”, którą specjalnie dla marki produkują trzy sprawdzone, włoskie garbarnie. Wieloetapowy proces obróbki i farbowania sprawia, że jest wyjątkowo miękka i przyjemna w dotyku. Materiał ten w połączeniu z dbałością o detale, indywidualnym podejściem do klienta i ciągłym dążeniem do tworzenia jeszcze lepszych i piękniejszych produktów, składa się na esencję marki.

Cele

Celem kampanii były przede wszystkim działania informujące konsumentów z grupy docelowej o marce i jej produktach, skupiające się głównie na tym, co odróżnia je od konkurencji. Przy tworzeniu treści skupiliśmy się przede wszystkim na dobrej jakości wykonania torebek, ale pisaliśmy też o idei slow-shoppingu w kontekście atelier Mako, oraz o roli celebrytek w świecie mody opisując kolekcję zaprojektowaną przez Kasię Warnke.

Rozwiązanie

Na potrzeby kampanii powstała seria artykułów wspartych materiałem wideo, w których skupialiśmy się na cechach torebek Mako oraz idei, które przyświecały ich tworzeniu. Wszystko to w kontekście porad, informacji o obecnych trendach modowych i ciekawostek. Zespół Blabera przygotował też materiały inspirujące i angażujące kobiety w przekaz marki. Ich tematyka powiązana była z prezentami świątecznymi, znanymi osobami i ambasadorkami mody. W komunikacji marketingowej zastosowaliśmy mechanizmy natywne, przykuwające uwagę do najistotniejszego przekazu Mako. Materiały były promowane za pomocą kanałów społeczności Blaber do odpowiednio dobranych grup celu.

facebook post

Wyniki

Dzięki naszym działaniom, marka Mako zrealizowała swoje cele, poprzez informowanie o swoich usługach w odpowiednio dobranych grupach docelowych, jednocześnie oferując ze swojej strony porady dla potencjalnych klientów pozycjonując się jako ekspert w dziedzinie mody, akcesoriów i trndów zakupowych.

  • 4 i pół minuty średniego czasu spędzonego na artykule, pomimo, że treści były konkretne i zwięzłe.
  • 7,2% czytelników przeszła na stronę Mako, co jest dość wysokim wynikiem – przekierowania nie były głównym celem kampanii.
  • 90% czytelników to kobiety w grupie celu.
  • Pomimo wykorzystania kanałów tradycyjnie kojarzonych z młodszym odbiorcą – średni wiek czytelnika to 34 lata.
  • Kulminacją działań było wsparcie akcji wyprzedażowej, której wyniki udało się podwyższyć o ponad 20%.