- Blaber
banner

Nie musisz być ekspertem we wszystkim – case Open Finance

Celem kampanii było wsparcie i pogłębienie komunikacji marki. Mówiliśmy o tym, że aby zostać ekspertem w dowolnej dziedzinie potrzebne są lata doświadczeń i ciągły rozwój. W tym kontekście umieściliśmy ekspertów finansowych Open Finance, jako osoby, które pomogą czytelnikom w sprawach, na których znają się najlepiej.

Założenia te zrealizowaliśmy poprzez serię wywiadów z ekspertami w swoich dziedzinach, uzupełnionych przez komunikację dotyczącą ekspertów finansowych – z perspektywy Open Finance, a także blogera finansowego.

430 000
osób zobaczyło komunikację marki

1/3
interakcji wiązała się z obejrzeniem wideo

3 min
wyniósł średni czas na artykułach

Realizacja

W ramach kampanii przygotowaliśmy łącznie 8 materiałów, każdy z nich zawierał branding marki i treści nawiązujące do obecnej komunikacji Open Finance. Powstały 2 artykuły opisujące działanie ekspertów finansowych, 4 wywiady z ekspertami, skupiające się na popularnych zawodach, oraz artykuł o intrygującym i nietypowym zawodzie profilera. Uzupełnieniem artykułów był materiał wideo przygotowany od podstaw przez redakcję Blabera, który podsumowywał komunikację ekspercką i promował hasło „Nie musisz być ekspertem we wszystkim”.

Celowo nie skupialiśmy się na ofercie produktowej Open Finance, a raczej promowaniu marki w pożądanym kontekście i otoczeniu treści związanych z byciem ekspertem.

Przykłady treści

Trochę o Open Finance…

W ramach wprowadzenia do kampanii opublikowaliśmy artykuł od marki Open Finance, w którym opowiadała ona (słowami naszych  autorów), na czym polega rola eksperta finansowego, oraz czemu i w jakiej sytuacji warto rozważyć korzystanie z jego usług. Zastosowaliśmy swobodny ton, unikając jednocześnie nazbyt reklamowych stwierdzeń, aby odpowiednio wpisać się w całość komunikacji kampanii.

… też z punktu widzenia blogera finansowego

To że jest się ekspertem w jakiejś dziedzinie nie znaczy, że nie przyda się pomoc eksperta od finansów. Nawet jeśli znasz się na kredytach i lokatach współpraca z Open Finance po prostu dużo ułatwia. Swoją opinię przedstawił autor finansowego bloga Antyhaczyk.

Co to znaczy być ekspertem w…

W serii wywiadów z ekspertami z różnych dziedzin przedstawiliśmy czytelnikom co to znaczy być specjalistą. Począwszy od edukacji i niezbędnych umiejętności, a skończywszy na nieustannym doszkalaniu, opisaliśmy ścieżkę rozwoju programisty, prawnika, lektora języka angielskiego oraz… eksperta finansowego. Wszystko to z natywną komunikacją marki.

Wideo wspierające komunikację

Wideo jest dzisiaj bardzo ważnym medium, które bardzo skutecznie realizuje cele, szczególnie w kampaniach opartych na budowaniu wizerunku. Dlatego na potrzeby działań dla Open Finance oczywiste dla nas było, że powinniśmy przygotować wideo, które uzupełni komunikację ekspercką prezentowaną w artykułach.

Wyniki

Wykorzystując różne platformy publikacji i precyzyjne dopasowanie treści, nawiązaliśmy komunikację z pożądaną przez klienta określoną grupą odbiorców. Poniżej prezentujemy część efektów wygenerowanych przez nasze działania:

  • Dzięki efektywnemu wykorzystaniu wideo udało się osiągnąć większe niż zakładane dotarcie i zaangażowanie w komunikację marki,
  • treści związane z kampanią zobaczyło ponad 430 000 osób,
  • powstało łącznie 8 materiałów – 7 artykułów i film wideo,
  • łącznie wyróżniliśmy 8 grup docelowych, każda z nich otrzymała spersonalizowaną i dopasowaną do siebie komunikację,
  • czas spędzony na artykułach wyniósł średnio 3min 24s.