Czy to na rozmowie o pracę, czy przy zwykłym spotkaniu od razu zaczynamy podświadomie oceniać innych ludzi. O dobrym lub złym pierwszym wrażeniu często decydują szczegóły, na które zwykle nie zwracamy uwagi. Zobacz najczęstsze błędy języka ciała, które utrudniają komunikowanie.
Spis treści
1. Brak kontaktu wzrokowego
Psycholog Adrian Furnham jest zdania, że osoby towarzyskie i pewne siebie nawiązują kontakt wzrokowy częściej i utrzymują go na dłużej. Brak kontaktu wzrokowego może sugerować drugiej osobie, że masz coś do ukrycia, nie jesteś pewny siebie, lub nie jesteś zainteresowany rozmową.
Zobacz również: Ranking: najbardziej prestiżowe uniwersytety na świecie 2016
2. Słaby uścisk dłoni
Pewny uścisk dłoni komunikuje siłę i pewność siebie. Słabym uściskiem dłoni możemy sugerować swoją uległość. Choć trwa on tylko parę sekund, wystarczy by wywrzeć wrażenie na innych. Badanie przeprowadzone na Uniwersytecie Iowa pokazało, że podczas rozmowy o pracę lepiej oceniane były osoby, które posiadały silny i pewny uścisk dłoni.
3. Zła postura
Krzywienie się i zła postura to najczęstsze błędy języka ciała. Jeśli masz pochylone plecy i skurczone ramiona sprawiają, że wydajesz się fizycznie mniejszy. Za to przy wyprostowanej sylwetce zwiększa się przestrzeń jaką zajmujesz, co sprawia, że wydajesz się bardziej władczy i pewny siebie.
4. Skrzyżowane ramiona
Skrzyżowane ramiona pokazują, że nie jesteś otwarty na co co mówi druga osoba. Choć wydaje się to błahe, to takie proste błędy w komunikacji niewerbalnej sprawiają, że jesteśmy postrzegani jako osoba niedostępna.
5. Brak uśmiechu
Uśmiech demonstruje otwartość, energię i pewność siebie. Bardzo często uruchamia to u rozmówcy neurony lustrzane, które sprawiają, że on także się uśmiechnie. Nawet nerwowy uśmiech jest lepszy niż żaden, ale pamiętaj by nie przesadzać.
6. Obgryzanie paznokci
Według badań osoby, które obgryzają paznokcie i bawią się swoimi włosami dużo częściej są niespokojnym perfekcjonistami. Pokazujesz tym samym swoje zdenerwowanie i problemy ze stresem, a tego lepiej uniknąć.
(źródło: techinsider.io, mashable.com)