Google powoli porzuca plan sprzedawania własnego smartwatcha i w zamian za to udostępnia swoją technologię znanym markom na rynku mody i zegarków. Dzięki temu może wyprzedzić Apple w wyścigu o klientów.
Choć Apple Watch dzięki sprytnej promocji znalazł się między innymi w magazynie Vogue oraz na Instagramie Beyonce, to modowi projektanci wydają się preferować smart zegarki oparte na systemie Android. Niedawno pojawił się pierwszy z zapowiedzianej serii zegarków Michael Kors opartych na technologii Google.
W tym tygodniu na konferencji Baselworld do grona producentów tworzących na oprogramowaniu Android dołączyła także firma Nixon. Oznacza to, że od debiutu technologii, Google ma po swojej stronie 9 firm technologicznych i 4 marki modowe, które w ciągu roku skonstruują łącznie 18 różnych smart zegarków. Do tego dochodzi jeszcze wielość kolorów, pasków i rozmiarów.
W tym samym czasie Apple w swojej ofercie ma jedynie jeden zegarek. Powtarza się tu sytuacja z rynku smartfonów, gdzie Apple postawiło na zamknięty system i pełną kontrolę, podczas gdy Google oferuje każdemu chętnemu producentowi otwartą architekturę, wokół której może stworzyć własny produkt. Takie podejście umożliwiło Google zdominowanie globalnego rynku smartfonów, co może się powtórzyć w przypadku smart zegarków.
(źródłó: fastcodesign.com, gizmodo.com)