Dlaczego nie dziwi nas, że nowy Peugeot E-3008 zdobył już tyle nagród? - Blaber

Dlaczego nie dziwi nas, że nowy Peugeot E-3008 zdobył już tyle nagród?

przez Blaber Motoryzacja

Jeśli interesujesz się motoryzacją, z pewnością wiesz, że niezależne organizacje branżowe co roku przyznają nagrody wybranym modelom samochodów. Te wyróżnienia są najlepszym dowodem na to, że auta rzeczywiście spełniają obietnice producentów. Patrząc na wyniki najważniejszych plebiscytów i konkursów z ostatniego roku, nietrudno zauważyć, jak wiele nagród przypadło nowemu Peugeot E-3008. Zupełnie nas to nie dziwi.

Nowy Peugeot E-3008 w ścisłej czołówce najlepszych modeli z Europy

Samochody Peugeot regularnie znajdują się w gronie finalistów plebiscytu na Europejski Samochód Roku. Nie inaczej było z nowym modelem E-3008, który dokonał tego w 2024 roku. Co ciekawe, wcześniejsza generacja 3008 zdobyła tytuł Europejski Samochód Roku 2017. W międzyczasie zwyciężył jeszcze Peugeot 208 – sięgnął po laur w 2020 roku. 

Peugeot E-3008 wykorzystuje nową platformę STLA Medium, która pozwoliła całkowicie od podstaw przystosować konstrukcję do napędu elektrycznego lub hybrydowego. Akumulatory umieszczone w podłodze obniżają środek ciężkości i poprawiają wrażenia z jazdy, a przy tym nie zabierają miejsca w środku. Dzięki temu, nowy E-3008 jest tak samo użyteczny i przestronny, jak jego poprzednik – potwierdza to choćby taka sama pojemność bagażnika, jak w 3008 z 2017 roku. Jednak nowy Peugeot E-3008 już po pierwszym spojrzeniu na niego uświadamia, że to zupełnie nowy rozdział.

peugeot e-3008

Kolejny wymiar korzystania z samochodu

Pierwszym, co rzuca się w oczy po zajęciu miejsca za kierownicą, jest ekran systemu Panoramic i-Cockpit® o przekątnej 21 cali. Zwraca on na siebie uwagę nie tylko rozmiarem, ale również tym, że dosłownie unosi się w powietrzu. Elementy mocowania ekranu są rozmieszczone tak, że podczas jazdy wcale ich nie widać. W efekcie, nowy Peugeot E-3008 umożliwia intuicyjną obsługę systemów pojazdu, zapewniając przy tym zupełnie nowy rodzaj przyjemności z użytkowania. Na środku deski rozdzielczej znajduje się panel i-Toggles złożony z programowalnych przycisków – można je dowolnie przypisać do dziesięciu ulubionych funkcji, z których często korzystamy.

Wnętrze modelu Peugeot E-3008 wyposażone w Panoramic i-Cockpit® cechuje się nie tylko unikatowym stylem. Może zaoferować również szereg funkcji wspomagających kierowcę – od systemu Peugeot i-Connect Advanced z bezprzewodowymi aktualizacjami „Over the Air”, przez fotele z funkcją masażu i wentylacją, aż po znakomitą ergonomię i mnóstwo użytecznych schowków o łącznej pojemności 34 l. Peugeot Panoramic i-Cockpit został nagrodzony w plebiscycie Connected Car Award 2023. To wyróżnienie dosyć dobitnie potwierdza, że nowy Peugeot E-3008 jest prekursorem trendów cyfrowych oraz wprowadza nowy poziom rozrywki w trakcie korzystania z samochodu.

peugeot e-3008 4

Całkowicie nowe oblicze motoryzacji

Z zewnątrz również widać, że Peugeot E-3008 wyznacza nowe trendy. Jego design łączy w sobie dynamiczną sylwetkę w stylu fastback oraz detale, które definiują jego wyjątkowość. Przednie reflektory z motywem „pazurów lwa” oraz wzór na atrapie chłodnicy sprawiają, że nie da się przejść obok niego obojętnie, a otwory aerodynamiczne i mocno zarysowane linie nadkoli nadają całości muskularną „kocią” posturę. W efekcie za swój design nadwozia, nowy Peugeot E-3008 otrzymał nagrodę Red Dot Award – podobnie zresztą było z 3008, który otrzymał tę samą nagrodę w 2017 roku.

Jak widać odpowiedź na pytanie: „Dlaczego nie dziwi nas, że nowy E-3008 zdobył już tyle nagród?” jest dosyć oczywista – najwyraźniej ma to po prostu w genach. Jednocześnie dodatkowa ochrona Peugeot Allure Care sprawia, że można ze spokojną głową korzystać z jego zaawansowanych możliwości nawet do 8 lat lub do 160 000 km.

Advertisement