Znak - case study - Blaber

Kampania wizerunkowo-zasięgowa towarzysząca premierze książki „Okruch”

Tym razem zmierzyliśmy się z promocją książki dodając do naszego portfolio udaną kampanię w obszarze kultury. Opracowana strategia komunikacji miała na celu wywołanie jak największego zainteresowania nową powieścią Okruch, Anny Ficner-Ogonowskiej, jaki i postacią samej autorki. W ramach rich content powstały autorskie artykuły, quizy, konkurs, wywiad z pisarką oraz wpisy blogowe  na platformie blaber.pl

Cele

Skupiliśmy się na zbudowaniu świadomości oraz wywołaniu jak największego zaangażowania na materiałach z natywnie uwzględnionym key message. Treści zostały zaprojektowane, tak aby zrealizowały dwa główne, policzalne cele: jak największy zasięg na dedykowanych treściach oraz skierowanie czytelniczek na stronę docelową kampanii (kartę produktu w sklepie empik.pl).

5 art.
– w tym wywiad i konkurs

Quiz
w sekcji Lifestyle

1,5 mln
zasięg kampanii

Realizacja

Komunikat skierowaliśmy do kobiet w wieku 17-45 lat, zainteresowanych tematyką lifestyle’u, poszukujących ciekawej lektury, z wątkiem miłosnym w tle. Zaplanowanie dystrybucji przed zbliżającym się weekendem majowym pozwoliło nam na osadzenie wybranych treści w konwencji real time marketingu. Rozeznanie w oczekiwaniach i praktykach czytelniczych kobiet umożliwiło nam uwzględnienie w treściach skutecznych komunikatów, które odpowiadały potrzebom grupy celu. W efekcie wszystkie formaty wywołały bardzo duże zaangażowanie.

Artykuł dedykowany

Quiz

Obecność w social media

Wyniki

Oprócz przygotowania zestawu materiałów skupionych wokół autorki i jej powieści, zadbaliśmy o realizację celów liczbowych. Dzięki skutecznym materiałom i unikalnemu podejściu do dystrybucji, nasz content wygenerował duże zainteresowanie w mediach społecznościowych i na platformie blaber.pl. Wyniki kampanii stanowiły potwierdzenie tych założeń:

  • kampania objęła swoim zasięgiem 1,5 miliona odbiorców
  • wszystkie materiały wygenerowały 14 256 wizyt w sklepie empik.pl
  • 3:47 minuty – średnio tyle czasu czytelnik spędził na każdym materiale
  • wszystkie treści uzyskały aż 100,5 tys odsłon
  • każdy z artykułów, quizów, postów angażujących w unikalny sposób zachęcił użytkowników do wejścia w interakcję z komunikatem dotyczących Autorki i jej nowej powieści