9 pomysłów na to, by poprawić sprzedaż w sklepie internetowym
Prowadzisz swój sklep internetowy i chcesz zwiększyć liczbę klientów? Poniższy poradnik jest specjalnie dla Ciebie. Istnieje kilka sposobów, dzięki którym możesz sprzedawać więcej.
Oto dziesięć sposobów, które ułatwią zwiększenie sprzedaży w prowadzonym przez Ciebie sklepie internetowym i sprawią, że Twoja działalność będzie nie tylko przyjazna dla klienta, ale przede wszystkim dochodowa!
Spis treści
1. Wprowadź czytelne opisy produktów i kategorii
Wprowadzając czytelne opisy, które są zrozumiałe dla potencjalnych klientów, zwiększasz szansę ich sprzedaży. Zwróć uwagę, aby przedstawiały one zalety sprzedawanych produktów i były pisane językiem korzyści.
2. Zadbaj o łatwą w obsłudze wyszukiwarkę produktów
Klienci często rezygnują z zakupu, bo nie mogą znaleźć interesujących ich rzeczy. Spraw, aby wyszukiwarka w Twoim sklepie była intuicyjna i pomagała w wyszukiwaniu konkretnych towarów.
3. Przygotuj czytelne, wyraźne i naturalne zdjęcia produktów
Pamiętaj, że Twój klient kupuje… oczami! Przygotowanie estetycznych zdjęć to jedna z kluczowych kwestii w zwiększeniu sprzedaży. To dowód m.in. na to jak dbasz o sprzedawane przedmioty. Jeżeli wszystko wygląda dobrze, to klient szybciej zdecyduje się na zakup.
4. Postaw na przyjazne sposoby płatności
Nie możesz zapominać także o szybkich płatnościach, które skrócą czas zakupów. Płatność BLIKiem, kartą czy pay-by-linkiem to najskuteczniejsze z nich. Jeżeli ułatwisz klientom regulowanie rachunków, to ci częściej będą do Ciebie wracać. Im więcej opcji na zapłatę ma klient, tym lepiej. Pamiętaj, że nie musisz się obawiać uruchamiania nowych sposobów regulowania należności. Np. z bramką płatności Paynow płatności klientów szybko trafią na Twoje konto, a prowizja za to jest niezwykle niska. Co ważne, jest to rozwiązanie chmurowe, dzięki czemu ma dużo większą przepustowość i jest w stanie obsłużyć nawet największy ruch w sklepie. Decydując się na nie, możesz mieć pewność, że system płatności w Twoim sklepie wytrzyma nawet najbardziej obciążające dla sklepu momenty.
Więcej o zaletach wprowadzenia tego typu rozwiązania, dowiesz się ze strony mbank.pl/firmy/system-platnosci-online-paynow/
5. Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych
Pomyśl o stworzeniu wersji strony dla smartfonów, a najlepiej dedykowanej aplikacji. Dziś ponad 40 procent zakupów wykonywana jest właśnie z urządzeń mobilnych. Pomoc klientom w tym zakresie ułatwi Ci sprzedaż.
6. Wyeksponuj zalety kupowania w Twoim sklepie
Jeżeli zakupy w Twoim sklepie przynoszą wymierne oszczędności, to zaznacz to już na wejściu! Chwal się sukcesami, atrakcyjnymi cenami, promocjami i opiniami. W ten sposób budujesz zaufanie klienta.
7. Pamiętaj o przygotowaniu sprawnej obsługi klienta
Zbuduj skuteczny system, który umożliwi klientom znalezienie odpowiedzi na pytania. Dobrą opcją jest działający praktycznie cały czas czat z konsultantem. Zwróć uwagę na to, aby Twój mail i numer kontaktowy był podany w dobrze wyeksponowanym miejscu.
8. Wdrażaj promocje i kupony rabatowe
Okazje to świetna reklama, która przyciąga nowych klientów. Dawaj im co jakiś czas możliwość znalezienia produktów w super cenie. W ten sposób budujesz bazę zaufanych kupujących, którzy chętnie wrócą do Ciebie także bez promocji czy kuponów rabatowych.
9. Zaoferuj darmowe zwroty i wysyłkę
Na koniec pamiętaj, żeby wyróżnić się spośród konkurencji. Dobrym sposobem na to będzie przygotowanie opcji z darmową wysyłką różnymi sposobami, albo przedłużonym i darmowym zwrotem. To na pewno przyciągnie kolejnych kupujących!
Przedstawiliśmy Ci swoje pomysły – teraz kolej na Ciebie! Zacznij od zmian, które sprawią, że korzystanie z Twojego sklepu online będzie nie tylko łatwe, ale i przyjemne. Wyjdź naprzeciw potrzebom konsumentów – to się opłaca!