Koniec zabawy w chowanego! Świetna kampania o karmieniu piersią w miejscach publicznych | Blaber
Lifestyle

Koniec zabawy w chowanego! Świetna kampania o karmieniu piersią w miejscach publicznych

Być może niewiele osób o tym  wie, ale dobiega końca Ogólnopolski Tydzień Promocji Karmienia Piersią, który trwał w dniach 26.05-1.06. Jednym z jego elementów jest kampania społeczna, która promuje karmienie piersią w miejscach publicznych. Składają się na nią cztery krótkie filmy, który powinna obejrzeć każda młoda mama obawiająca się karmić swoje dziecko na tzw. mieście. Ale nie tylko.

Mam wrażenie, że temat karmienia piersią w miejscach publicznych powraca jak bumerang. Rzadko jednak mówi się o korzyściach, jakie płyną z takiego sposobu odżywiania niemowląt – dużo częściej z kolei, porusza się temat kontrowersji, jakie wywołuje w sytuacji, kiedy dziecko karmione jest w tzw. przestrzeni publicznej.

Z nie do końca dla mnie jasnego powodu, nie potrafimy przywyknąć do takiego widoku – nie potrafimy go zaakceptować lub (co byłoby w ogóle wspaniałe!) po prostu przestać go zauważać. Młode mamy wolą zamykać się z maluchami w toaletach albo kryć się z nimi po kątach, niż narażać siebie i dziecko na złowrogie spojrzenia i nieprzychylne reakcje przypadkowych, z reguły wiecznie niezadowolonych przechodniów. Czy to się kiedyś zmieni?

Cztery blogerki i vademecum kultury

“Vademecum kultury karmienia piersią w miejscach publicznych dla mam i otoczenia” – to tytuł krótkiego cyklu klipów edukacyjnych, których głównym celem jest uświadomienie społeczeństwa w zakresie praw, jakie przysługują młodym mamom i ich dzieciom. Tym razem “twarzami” akcji zostały cztery znane w środowisku parentingowym blogerki – Hafija, SuperStyler, Nebula oraz Mamala.

Do udziału w kampanii zaproszono również specjalistów z zakresu psychologii (dr hab. Annę Szuster-Kowalewicz), socjologii (dr hab. Dorotę Hall i dr Magdę Grabowską), antropologii (dr hab. Magdalenę Radkowską-Walkowicz), a także szeroko pojętego savoir vivre’u (Adama Jarczyńskiego). Całość posiada patronat honorowy Rzecznika Praw Dziecka oraz Rzecznika Praw Obywatelskich.

#konieczabawywchowanego

Tak brzmi oficjalny hasztag akcji. Jak łatwo się domyślić, stanowi on nawiązanie do zabawy, którą każdy z nas, kojarzy z dzieciństwa. W tym przypadku “chowają się” młode mamy i ich maleństwa – jedne ukrywają się w publicznych toaletach, inne w krzakach, a jeszcze kolejne pod wielkimi chustami. Wszystko po to, by w spokoju nakarmić swoje dziecko. Ambasadorki kampanii kończą zabawę, informując kobiety, że mają prawo karmić piersią gdzie chcą – że nie muszą się ukrywać.

Akcję kolejnych filmików dzieją się w centrum handlowym, parku, restauracji i… w kościele.  Jak przebiegają rozmowy z młodymi mamami i przypadkowymi przechodniami, którym nie do końca podoba się karmienie dzieci w ich obecności? Zobaczcie sami.

Więcej informacji o kampanii znajdziecie na stronie konieczabawywchowanego.pl.

Można z niej ściągnąć kompletne vademeca dotyczące karmienia piersią w różnych miejscach publicznych. Zawierają one wskazówki zarówno dla mam, jak i dla otoczenia oraz dla pracowników tych miejsc. Akcja ma również swój fanpage: Koniec zabawy w chowanego oraz profil na Instagramie: konieczabawywchowanego

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Kontynuacja przeglądania oznacza zgodę na ich stosowanie. Polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close