Tegoroczne targi motoryzacyjne w Detroit był okazją dla największych koncernów do zaprezentowania swoich modeli na najbliższe lata. Oto najciekawsze z nich.
Spis treści
Ford F-150 Raptor
Najnowsza wersja najlepiej sprzedającego się samochodu w USA. Nowy Raptor to pierwsza taka konstrukcja Forda przy użyciu lekkich stopów aluminium. Wszystko by usprawnić osiągi i obniżyć spalanie. Pytanie tylko, kto z właścicieli takiego olbrzyma dba o spalanie?
Lexus LC 500
Nowy flagowy coupe Lexusa bazuje na całkowicie nowym podwoziu skonstruowanym by maksymalnie obniżyć środek ciężkości auta. Dodatkowo producent zmienił położenie niektórych komponentów – na przykład akumulatory znajdują się w bagażniku by utrzymać balans masy na przednią i tylną oś. O osiągi zadba 5 litrowe V8 o mocy 467 KM, a lekka 10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów zadba o przełożenie mocy na tylne koła. Wszystko razem sprawi, że nowy Lexus będzie się rozpędzał do setki 4,5 sekundy.
Porsche 911 Turbo S
Gdyby zwykłe, turbodoładowane Porsche okazało się niewystarczające, koncern ze Stuttgartu przygotował jeszcze mocniejszą wersję S. Tą bestię napędza 3,8 litrowy silnik typu bokser o mocy 580 KM. Wystarczająco by rozpędzić to Porsche od zera do „setki” w 2,7 sekundy.
Ford GT
Choć zaprezentowany został rok temu, to nadal wzbudza ekscytację i zainteresowanie. Nowy Ford GT nie tylko wygląda oszałamiająco, lecz wykorzystano w nim zupełnie nowy, lekki i trwały rodzaj szkła, stworzony we współpracy Forda i Corning for Gorilla Glass. Wysażony został w 3,5 litrowy silnik EcoBoost o łącznej mocy 600KM, a do stworzenia wnętrza wykorzystano technologie drukowania 3D.
Nissan Titan Warrior
Najnowszy prototyp SUV’a od Nissana nie tylko wygląda niesamowicie, lecz pod maską oferuje 5 – litrowy, ośmiocylindrowy silnik, zupełnie nowy typ zawieszenia i sześciostopniową automatyczną skrzynię biegów. Czyżby konkurencja dla Forda?
Acura Precision
Ten prototyp to wizja Acury jak w przyszłości mają wyglądać samochody tej marki. Ostre, bezkompromisowe linie, agresywny wygląd i brak klamek sprawiają, że Acura Precision wygląda jak model przeniesiony prosto z deski kreślarskiej projektanta. Jako, że to dopiero wczesny prototyp wszelkie specyfikacje pozostają nieznane.
(źródło:pocket-lint.com, autoweek.com)