Brytyjski zespół rockowy wraca z nową płytą po blisko 5 letniej przerwie. Przy okazji usuwa wszystkie wpisy z Facebooka, Twittera i Instagrama, a także zmienia swoją stronę internetową.
Burn The Witch promuje najnowsze wydawnictwo Radiohead, które ukaże się w czerwcu. Zespół słynie z nietypowych form promocji, w przypadku nowej płyty nie mogło być inaczej.
Radiohead po „wyczyszczeniu” swoich kont na portalach społecznościowy, dodało raptem trzy zapowiedzi singla i dwa zdjęcia, które mogą być motywem przewodnim okładki nowego albumu, a oto jedno z nich.
Fani zespołu, którzy zamawiali ich poprzednie płyty dostawali tajemnicze pocztówki z informacją „Wiemy, gdzie mieszkasz” i „Spal Wiedźmę” (czyli tytuł oryginalnego singla).
Teledysk do singla został zrealizowany metodą po klatkową i nawiązuje do angielskich bajek z lat 60. Ich odpowiednikiem w Polsce były takie produkcje jak Listonosz Pat czy Sąsiedzi.
Autorem obrazu do Burn The Witch jest Chris Hopewell, któremu pomagał Stanley Donwood, będący wsparciem artystycznym Radiohead od 1994 roku. Produkcja wideo zajęła artystom dokładnie 14 dni, zaczynając od zaprojektowania i budowy scenografii. A oto efekty.
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=yI2oS2hoL0k[/embedyt]
Niewątpliwie warto było czekać na nowości od Radiohead. Ciekawe jak teraz zaskoczą swoich fanów.
(źródło: spin.com, nme.com)