Najnowszy raport Marek dóbr luksusowych 2016 potwierdza, że Apple Watch przewyższył inne luksusowe zegarki takie jak Rolex na globalnej liście marek ekskluzywnych. Analitycy z firmy NetBase opierając swoje badania na podstawie wszystkich wzmianek społecznych zliczyli, że Apple Watch został wspomniany ponad 700 milionów razy między rokiem 2014 a 2015.
Zobacz również: 5 najdroższych zegarków na świecie
Apple Watch wyżej od Rolexa i innych luksusowych marek
Apple Watch prześcignął marki takie jak Rolex, Patek Philippe i Tag Heuer, które istnieją od dawna i są znane każdemu. Znalazł się on w rankingu jako jedyny z grupy 'smartwatchów’. Ukazuje to zmianę zdania konsumentów o tym co uznają za 'luksusowe’. Możliwe, że klienci wybierają Apple Watch ze względu na jego funkcje technologiczne, które przewyższają tradycyjne zegarki. Skupia się to wokół pytania: co takiego robi zegarek Rolexa za tak ogromne pieniądze? Odpowiedź najczęściej brzmi, że jedyne w czym zegarki Rolexa są dobre to w byciu drogimi. Co więcej, to co uznane za stylowe będzie napędzane przez technologiczną ekskluzywność.
Zobacz również: 7 rozwiązań Apple’a pokazujących ich ogromne przywiązanie do szczegółów
Długoterminowym celem firmy Apple było kierowanie swoich produktów na rynek dóbr luksusowych, skupiając się na branży mody. Współpraca z legendarnym francuskim domem mody Hermes jest tego najlepszym przykładem. Magazyn lifestylowy, Wallpaper, nagrodził Apple Watch Hermes za „poprawiacza stylu życia roku 2015”.
(źródło: hyperbeast.com, businessinsider.in)