Jakiś czas temu napisałam dla Was artykuł na temat najpopularniejszych prezentów komunijnych. Skończył się maj – skończyły się uroczystości. W Internecie natomiast, rozpoczął się nowy trend. Słyszeliście o haulach komunijnych?
Spis treści
Co to jest haul?
Haul jako zjawisko internetowe, wcale nie jest nowością – specjalizują się w nim youtuberzy. W ramach tzw. hauli zakupowych, nagrywają oni filmiki, w których chwalą się Internautom swoimi zdobyczami – wyciągają produkty z markowych toreb i dość szczegółowo je omawiają. Nie do końca rozumiem ideę takich działań, jednak – jak się okazuje – haule zakupowe zaczynają mieć znaczenie marketingowe. Z przeprowadzonych przez Google badań wynika, że obecnie aż 40% oglądających takie haule, szuka potem w sklepie prezentowanych produktów. Jak łatwo się domyślić, najbardziej znani autorzy hauli, pochodzą ze Stanów – Bethany Mota, największa gwiazda tego trendu, ma ponad 10 milionów subskrybentów na swoim kanale YouTube, a jej filmiki wygenerowały już ponad 932 miliony wyświetleń! W Polsce najbardziej popularne haule nagrywa Littlemooonster96 (675 tys. subskrybentów / 86 mln wyświetleń).
Haul komunijny
Pamiętacie jak nie mogliśmy doczekać się poniedziałku, aby opowiedzieć kolegom i koleżankom z klasy, co takiego dostaliśmy na komunię świętą. Okazuje się, że dzisiaj to nie wystarcza – o prezentach komunijnych, musi dowiedzieć się cały świat! W sieci pojawia się coraz więcej tzw. hauli komunijnych – krótkich albo dłuższych filmików, w trakcie których dzieciaki opowiadają o swoich prezentach. Pokazują komputery, telefony, zegarki, chwalą się Bibliami albo przeliczają otrzymane banknoty – wszystko w towarzystwie odpowiedniego komentarza. W haulach komunijnych przodują dziewczynki – dla większości z nich nie są to pierwsze filmiki, nagrane do sieci. Pytanie nasuwa się samo: Gdzie w tym wszystkim są rodzice?
https://www.youtube.com/watch?v=bRv3o72q8d8
https://www.youtube.com/watch?v=DSYUBP8exHo&feature=youtu.be
Oto przykłady takich hauli – co myślicie o tym zjawisku?