W ostatnich latach można było zauważyć rosnącą promocję zdrowego życia, co z kolei wiązało się z kampaniami mającymi na celu uzmysłowić konsumentom, jak bardzo niezdrowe są między innymi gazowane napoje. Niewątpliwie przyczyniło się to do zmniejszenia zysków firm produkujących popularne słodzone napitki. PepsiCo postanowiło poszukać sposobu na odświeżenie marki. Tak powstała koncepcja wkroczenia na rynek branży restauracyjnej.
Projekt właśnie wchodzi w życie, oryginalna restauracja o nazwie Kola House zostanie otwarta w Chelsea w Nowym Jorku już wiosną tego roku, a jej wnętrze zostanie zaprojektowane przez biuro projektowe Lenny’ego Kravitza, Kravitz Design.
Jak zapowiada firma, miejsce to ma być swoistym hołdem dla uhonorowania rośliny koli, której gorzki owoc zawiera kofeinę i jest wykorzystywany podczas produkcji Pepsi. Za starannie dobrane koktajle, które mają być serwowane w Kola House zadbał barman Alex Ott, o którym PepsiCo mówi, że ma „niezrównane doświadczenie w chemii smaku” porównując go do alchemika. Prócz wyrafinowanych napojów w menu znajdą się także dania inspirowane nasionami koli.
Restauracja z założenia ma w bardzo dyskretny sposób nawiązywać do marki Pepsi, bez agresywnych komunikatów, a raczej z subtelnie wkomponowanym w przestrzeń logo. Szef projektu, Mauro Porcini wyznał, że uznał, iż: „Konsumenci kochają markę, kiedy doświadczają dzięki niej czegoś interesującego, ale nie chcą nią być atakowani. To musi być bardzo subtelne, eleganckie, wyrafinowane.”
Poniżej zdjęcie lokalizacji, w której powstanie restauracja:
To nie jest pierwszy raz, kiedy Pepsi próbuje zmienić target i tworzyć bardziej eleganckie produkty. W 2014 roku firma wprowadziła napój o nazwie Qua (co, jak można się domyślać, jest skrótem od słowa”aqua” czyli woda). Luksusowa, wysokiej jakości woda była specjalnie filtrowana i wolna od sodu. Firma uruchomiła również linię „zdrowych” napojów gazowanych o nazwie Caleb’s Kola, wykonanych z wody gazowanej, ekstraktu z owoców koli i certyfikowanego cukru trzcinowego.
(źródło: prnewswire.com, businessinsider.com)